Teden italijanskega filma, ki je tokrat podnaslovljen Ustvarjati film, je nastal v sodelovanju z Italijanskim inštitutom za kulturo v Sloveniji. Na posnetku je prizor iz filma Čarobne noči iz leta 2018. Foto: Slovenska kinoteka
Teden italijanskega filma, ki je tokrat podnaslovljen Ustvarjati film, je nastal v sodelovanju z Italijanskim inštitutom za kulturo v Sloveniji. Na posnetku je prizor iz filma Čarobne noči iz leta 2018. Foto: Slovenska kinoteka

Vsi filmi bodo na ogled ob 20. uri, razen v nedeljo, ko bo Nevidni fant v okviru Kinotečne matineje na ogled ob 17. uri.

Na ogled bodo štirje sodobni italijanski filmi in klasika Mimi kovinar iz leta 1972, na programu je še pogovor z režiserjem Andreo Magnanijem in skladateljem Luco Ciutom, ki je zložil glasbo za njegov prvenec Easy, čisto lahko potovanje.

Poklon zlati dobi italijanskega filma
Dogajanje bo drevi odprl film Paola Virzija Čarobne noči iz leta 2018. Gre za humoren in drzen poklon zlati dobi italijanskega filma, zgodba katerega se osredotoča na preiskavo umora na prizorišču rimske filmske industrije v času svetovnega prvenstva v nogometu leta 1990.

Ko nekdanji pilot prepelje mrtvaški voz
V četrtek bo sledil omenjeni Easy, čisto lahko potovanje (Easy - un viaggio facile facile) iz leta 2017, ki pripoveduje zgodbo preobilnega, depresivnega in od videoiger odvisnega nekdanjega pilota kartinga Isidora, ki mu brat, podjetnik dvomljive sorte, zaupa vožnjo mrtvaškega voza. Projekciji bo sledil pogovor z Magnanijem in Ciutom.

Divja, satirična in feministična komedija
Naslednji dan bo čas za restavrirano in digitalizirano "divjo, dramatično, satirično in feministično" komedijo Mimi kovinar (Mimì metallurgico ferito nell’onore). Gre za poklon leta 1928 rojeni režiserki Lini Wertmüller, ki je nedavno prejela oskarja za življenjsko delo, z utemeljitvijo, da je "s pogumom sesula politična in družbena pravila s pomočjo svojega najljubšega orožja: filmske kamere".

Nadrealno iskanje samega sebe
V soboto bo na ogled prvenec priznane italijanske videoumetnice in fotografinje Ra di Martino iz leta 2017. Celovečerec Dvojnik (Controfigura), ki govori o krizi identitete in nadrealnega iskanja samega sebe, je večplastno delo. Gre za izviren primer "filma v filmu" s predstavitvijo dejavnosti in težav italijanske filmske ekipe, ki si ogleduje prizorišča za novo različico ameriškega filma The Swimmer iz leta 1968 v režiji Franka Perryja z Burtom Lancastrom v glavni vlogi.

Ko nekega dne ugotoviš, da si neviden
Tretji Teden italijanskega filma bo v nedeljo sklenil Nevidni fant (Il ragazzo invisibile) Gabriela Salvatoresa iz leta 2014, skozi katerega spremljamo neverjetno dogodivščino fanta, ki nekega dne ugotovi, da je neviden. Kot so zapisali na spletni strani Slovenske kinoteke, je Nevidni fant za italijansko tržišče neobičajen film, ki na nekonvencionalen način obravnava žanr superjunakov. Svojskost projekta Nevidnega fanta, ki je dobil tudi nadaljevanje, je v pomnožitvi vsebin prek različnih medijev: izdajo filma sta pospremila natis knjige in romana v stripu.