Če se omejimo samo na televizijske serije, je statistika še bolj kilava: ženske so v obravnavanem obdobju režirale 19 odstotkov epizod.

Razmerje je za las boljše pri scenaristiki, kjer je pri filmih delež žensk znašal 25 in pri serijah 34 odstotkov.

Danka Susanne Bier je prva režiserka v zgodovini, ki je osvojila zlati globus, emmyja in evropsko filmsko nagrado. Pred lani je navdušila z grozljivko Bird Box, predtem s serijo The Night Manager, veliko pa je naredila tudi za igralsko kariero Madsa Mikkelsena (Po poroki). Foto: Reuters
Danka Susanne Bier je prva režiserka v zgodovini, ki je osvojila zlati globus, emmyja in evropsko filmsko nagrado. Pred lani je navdušila z grozljivko Bird Box, predtem s serijo The Night Manager, veliko pa je naredila tudi za igralsko kariero Madsa Mikkelsena (Po poroki). Foto: Reuters

Kadar dobijo delo ... dobijo tudi sodelavca
Poleg tega ženske so le redko same podpisane pod režijo ali scenarij celovečerca. Scenariji za filme, kjer je med scenaristi vsaj ena ženska avtorica, so v 67 odstotkih delo več avtorjev. Kadar ženska scenarij razvija v sodelovanju z nekom drugim, je to v 87 % primerov moški.

Primerjava filmskih del režiserk in scenaristk je tudi pokazala, da je med filmi, pod katere se podpisujejo ženske, največ dokumentarcev. Tako v režijski kot v scenaristični kapaciteti je njihov delež 25-odstoten.

Spremembe v polžjem tempu
Evropski avdiovizualni observatorij je od svoje zadnje statistične preglednice zapisal le minimalno rast ženske udeležbe pri filmu. Leta 2019 je štetje pokazalo 21 odstotkov proti letošnjim 22. Leta 2003 je bila zastopanost žensk denimo 15-odstotna.

Urša Menart je leta 2018 s filmom Ne bom več luzerka postala prva režiserka celovečerca, ki je osvojil vesno za najboljši film na Festivalu slovenskega filma. Foto: SFC
Urša Menart je leta 2018 s filmom Ne bom več luzerka postala prva režiserka celovečerca, ki je osvojil vesno za najboljši film na Festivalu slovenskega filma. Foto: SFC

V vseh proučevanih kategorijah so ženske prav tako za spoznanje manj zasedene: med režiserkami je 91 odstotkov takih, ki so doslej posnele en sam film (pri moških je takih režiserjev 86 odstotkov.)

Več posluha za glavne like žensk
V svetovnem merilu je zastopanost žensk na velikem platnu vendarle v porastu. Center za študije žensk v filmu in na televiziji je v poročilu It’s a Man’s (Celluloid) World v januarju zapisal, da je med najdonosnejšimi filmi leta 2019 kar 40 odstotkov takih z žensko protagonistko. V letu 2018 jih je bilo samo 31 odstotkov.