Stroški produkcije se bodo močno zvišali, to pa pomeni omejevanje števila avdiovizualnih del za nedoločen čas, so zapisali pri FERA-ju. Foto: BoBo
Stroški produkcije se bodo močno zvišali, to pa pomeni omejevanje števila avdiovizualnih del za nedoločen čas, so zapisali pri FERA-ju. Foto: BoBo

Kot so v pismu ministrom zapisali v Združenju evropskih filmskih režiserjev (FERA), evropski avdiovizualni sektor deli usodo celotnega evropskega gospodarstva. Različne oblike omejitev so avdiovizualnim ustvarjalcem onemogočile delo, zato se številni spoprijemajo s finančno in socialno krizo, podobno pa velja tudi za mala in srednja podjetja iz panoge.

Okrevanje kulturnega in kreativnega sektorja
Združenje FERA je zato skupaj s partnerji iz verige avdiovizualnega sektorja definiralo ključne izzive, s katerimi se je treba spoprijeti. Med drugim se mora EU pri sprejemanju ukrepov izogniti ustvarjanju neenakosti med zaposlenimi in samozaposlenimi. Nadalje je treba na ravni EU-ja najti rešitve za izzive, s katerimi se spoprijema avdiovizualna produkcija, saj je v njej večina delujočih samozaposlenih ter malih in srednjih podjetij. Nujno se je treba uskladiti pri skupni podpori celotnemu avdiovizualnemu ekosistemu, nujen pa je tudi dogovor o ambicioznih proračunskih ukrepih na ravni EU-ja, s katerimi bi podprli okrevanje kulturnega in kreativnega sektorja, poudarjajo v FERA-ju.

Slovenski kinematografi na državo naslovili pobude za ponovno odprtje

Evropske in nacionalne odločevalce pozivajo, naj pri sprejemanju ukrepov upoštevajo ključna elementa trenutne eksistenčne grožnje, s katero se spoprijema evropsko avdiovizualno ustvarjanje – negotovost ustvarjanja tako trenutno kot dolgoročno in negotovost v povezavi s promocijo evropskih avdiovizualnih del, AV-del; ta je namreč predpogoj za uspeh na trgu.

Tako izvedbeni kot finančni izziv
Nadaljevanje produkcije bo v času ukrepov omejevanja socialnih stikov tako izvedbeni kot finančni izziv, opozarjajo. Stroški produkcije se bodo močno zvišali, to pa pomeni omejevanje števila avdiovizualnih del za nedoločen čas, so zapisali.

Proizvodni cikli novih avdiovizualnih del se bodo po njihovih besedah podaljšali z mesecev na leta, saj avdiovizualna dela zahtevajo vnaprejšnje znatne napore pri načrtovanju in finančne vložke. Visoki produkcijski stroški pa prinašajo precejšnja finančna tveganja, kar posledično lahko pripelje tudi do odklonilnega odnosa do ustvarjalnega procesa. Koprodukcije in javno financiranje sta bistvena mehanizma za zagotavljanje raznolikosti evropske kulture, zato ju je treba ohraniti in okrepiti, menijo v FERA-ju.

Direktor festivala v Cannesu: Film se bo iz tega obdobja dvignil močnejši

Opozarjajo, da se distributerji, prodajni agenti in festivali, ki so ključni dejavniki pri tem, da evropska avdiovizualna dela najdejo svoje gledalce lokalno, v državah članicah EU-ja in v širšem mednarodnem prostoru zaradi pandemije prav tako spopadajo z izzivi kot drugi členi avdiovizualne verige, zato potrebujejo enako podporo.

Da bi lahko evropska avdiovizualna dela obstala, je po njihovem prepričanju nujno potrebno delovanje vseh členov verige. Ustvarjalci in njihove organizacije ocenjujejo, da bo to mogoče s trajnostnim sodelovanjem na ravni EU-ja oz. na nacionalnih ravneh. S tem bi okrepili položaj vseh stebrov evropskega avdiovizualnega ustvarjanja.

Ob koncu so spomnili, da so ministri EU-ja, pristojni za kulturo, 19. maja na videokonferenci pregledali ukrepe posameznih držav za pomoč sektorju. Ministri, med njimi je bil tudi slovenski minister za kulturo Vasko Simoniti, so tudi ocenili, da kulturni in kreativni sektor potrebujeta pomoč, ter v razpravi soglašali, da program Ustvarjalna Evropa potrebuje finančno okrepitev in prilagoditev.