Realnost je nastajala več let in je stalno doživljala preobrazbe, pri projektu pa je sodelovalo približno stopetdeset ljudi, pretežno poklicnih in amaterskih igralcev. Foto: FSF
Realnost je nastajala več let in je stalno doživljala preobrazbe, pri projektu pa je sodelovalo približno stopetdeset ljudi, pretežno poklicnih in amaterskih igralcev. Foto: FSF
Boris Palčič
Režiser Boris Palčič je k filmu Prehod pristopil šele v lanskem novembru, ko so mu predstavili scenarij, prva klapa filma pa je nato padla konec januarja 2008. Devetčlanska zasedba je na novinarski konferenci izrazila zadovoljstvo spričo dejstva, da jim je uspelo film posneti in zaključiti v tako kratkem času. Foto: FSF
Matevž Luzar
Luzarje z Vučkom opravil diplomsko nalogo v letniku 2006/07, za katerega Miran Zupanič, profesor in mentor pri omenjenem filmu, zatrjuje, da je ena najbolj plodnih in kakovostnih generacij, kar jih je imel slovenski filmski podmladek. Foto: FSF

Na novinarskih konferencah so se v četrtek v Portorožu predstavili trije filmi in njihovi ustvarjalci: celovečerni igrani film Dafne Jemeršič Realnost, celovečerni igrani film Borisa Palčiča Prehod in kratki igrani film Matevža Luzarja Vučko. Da boste vedeli, kaj lahko ob njihovem prihodu na velika platna ali male ekrane pričakujete, v nadaljevanju sledi nekaj podatkov o vsakem od filmov; za FSF jih je povzel Žiga Valetič.
Realnost: Znanstvena fantastika je lahko tudi komična
Znanstvenofantastični humoristični film Realnost je v Sloveniji nastal v trenutku, ko so nekdanjo slavo znanstvene fantastike v svetu nadomestile računalniško sproducirane fantazijske sage, pretežno namenjene mladim. Celovečerni prvenec režiserke Dafne Jemeršič pošlje dva brezdomca na Luno, kjer naj bi sodelovala v filmskem eksperimentu.
Film se, kot že naslov pove, ukvarja z opredelitvijo naše vsakdanje stvarnosti, ki je v času eksploatacije informacijskih tehnologij in znanstvenega napredka postala pojem, ob katerem se hote ali nehote ustavljamo vse bolj pogosto. Realnost samoreflektivno tematizira tudi ustvarjanje filma kot takega.

Prehod: psihološki triler, križan s filmom noir
Prehod je na FSF za Pokrajino Št. 2 že drugi žanrski film, kakršnih s strani slovenskih filmskih ustvarjalcev v zadnjih letih nismo vajeni. Gre za (para)psihološki triler, ki spaja teme ljubezni, umetnosti, kriminala ter podtalnega sveta marginalnih človeških združb. Zgodba filma je pred poldrugim desetletjem nastala pod peresom Vladimira Nardina, dogaja pa se v Ljubljani in v Trstu. Poleg Nardina sta pri nastanku scenarija sodelovala še režiser filma Boris Palčič in pokojni Franci Slak. Prav njemu je film tudi posvečen.

Igralec Jure Ivanušič se je vživel v vlogo slikarja, zakoreninjenega v dveh svetovih: v kaotičnem svetu umetnosti in v svetu vsakdanjih odgovornosti in medčloveških komunikacij. Psihološko manipulacijo v Prehod vpelje skrivnostna organizacija ZOM, s katero so povezani tudi nepojasnjeni umori in samomori. Direktor fotografije Radovan Čok je dejal, da sta s Francijem Slakom načrtovala vzdušje klasičnega filma noir, na kar pa namiguje tudi mračna vsebina filma.

Vučko: .Česar ne najdeta CIA ali FBI, najdejo mormoni
Matevž Luzar je bil z Vučkom letos eden od petih študentov, nominiranih za študentskega oskarja. Nekdanji študent teologije je z Vučkom opravil svojo diplomsko nalogo v letniku.

Kratek, dvaindvajsetminutni igrani film se dotakne dveh vzporednih tem: počasnega in osamljenega upokojenskega življenja ter religije, oz. mormonske vere in njenih misionarjev, ki so prisotni tudi v Sloveniji. Upokojencu Zdravku je umrla žena, sam in osamljen pa si pri sosedi sposodi psa Vučka, ki mu kmalu uide. Ko v stanovanju razmišlja, kako naj o tem pove sosedi, na njegova vrata potrkata dva mormona. In kot je poudaril zgovorni Luzar, v Ameriki velja rek, da tistega, česar ne najdeta CIA ali FBI, zagotovo najdejo mormoni.