Kratka baletna krilca, ki jih je v Črnem labodu nosila Natalie Portman, bodo kmalu v središču nove razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Los Angelesu. Foto: Kolosej
Kratka baletna krilca, ki jih je v Črnem labodu nosila Natalie Portman, bodo kmalu v središču nove razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Los Angelesu. Foto: Kolosej
Kostumska drama Kraljev govor ima poleg številnih drugih nominacij za oskarje tudi tisto v kategoriji najboljših kostumov. Foto: Kolosej

V torek so omenjeni filmi slavili na 13. podelitvi nagrad ceha kostumografov (Costume Designers Guild), ki združuje 700 filmskih, televizijskih in komercialnih kostumografov. Nagradili so še kostume iz TV-serij za Glee, Imperij pregrehe in TV-filma Temple Grandin.

Jenny Beavan, ki je zasnovala kostume za Kraljev govor, in Colleen Atwood, ki jih je prispevala za Alico v Čudežni deželi, sta nominirani tudi za oskarja.

Potem ko bo jasna "oskarjevska usoda" Natalie Portman, ki zdaj še trepeta pred razglasitvijo dobitnice zlatega kipca za najboljšo igralko, bodo baletna krilca, ki jih je nosila v Črnem labodu, na ogled tako rekoč čez cesto od prizorišča Oskarjev - Kodakovega gledališča - na razstavišču Pacific Design Center pod okriljem losangeleškega Muzeja sodobne umetnosti.

Oblačila kot skulpture
Na razstavi Rodarte: States of Matter bodo predstavili oblačila Kate in Laure Mulleavy, sestrskega oblikovalskega dua, ki ustvarja pod znamko Rodarte, vse bolj priljubljeno pri zvezdnicah ter modnih navdušenkah.

Obleke bodo na razstavišču visele na skoraj nevidnih lutkah, izdelanih iz umetne smole posebej za razstavo. Majcen skriti motor baletne tutuje nenehno obrača, na minuto se enkrat zavrtijo okrog svoje osi.

Izdelava baletnih krilc je bila težavna, pravita sestri, a sta na ta način na oblačila začeli gledati kot na skulpture, kar je tudi tema razstave. Oblikovalki prihajata iz Kalifornije, zdaj prebivata v losangeleškem predmestju Pasadena, tako da sta uživali v sodelovanju s filmsko industrijo, ki je že od nekdaj tako rekoč na njunem dvorišču.

"Razburljivo je biti del dediščine, ki se ne spreminja vsakih šest mesecev, saj gre v naši panogi za nenehno obnavljanje zamisli. Pri filmu in kostumih pa gre za nekaj trajnejšega," je povedala Laura Mulleavy.