Nova Ljubljanska banka (NLB) je kot hipotekarni upnik objavila javno vabilo k oddaji ponudb za kompleks kinodvoran Kolosej v ljubljanskem BTC-ju. Za izhodiščno ceno je postavila 7,78 milijona evrov. Foto: BoBo
Nova Ljubljanska banka (NLB) je kot hipotekarni upnik objavila javno vabilo k oddaji ponudb za kompleks kinodvoran Kolosej v ljubljanskem BTC-ju. Za izhodiščno ceno je postavila 7,78 milijona evrov. Foto: BoBo
V Cineplexxu še vedno proučujejo možnosti za lokacije in izvajajo analize za tri mogoče lokacije: na Celovški cesti blizu severne ljubljanske obvoznice, blizu Tivolija in v bližini Kliničnega centra ob Njegoševi ulici. Od objave prodaje Kolosejevih kinodvoran dalje pa proučujejo tudi to možnost. Foto: BoBo
Kriminalka Ni je več je, denimo, film, ki bi izrazito spadal med paradne konje multipleksa - a ga bomo lahko videli v malem "art" kinematografu v središču mesta.
Med "rušilnimi" dejavniki za Kolosej so med drugim kriza, ki je negativno vplivala na obisk gledalcev, preslabe poslovne politike v zvezi s trženjem filmov in finančne težave, ki jim botruje tudi odnos lastnika, da je presežke denarja iz prejšnjih let vlagal v druge dejavnosti namesto v krepitev Koloseja. Foto: BoBo
Čeprav je tudi Cineplexx usmerjen predvsem v komercialno ponudbo, pa s posameznimi dogodki - denimo z nedavnim festivalom Filmomanija - mrežo vrže tudi širše. Foto: Cineplexx
Podjetje Cineplexx je usmerjeno izključno na področje filmske industrije, ob čemer izpostavljajo tudi dolgo zgodovino podjetja, ki deluje že od leta 1967. Foto: Cineplexx

Trenutno finančno stanje ljubljanskega Koloseja ni rožnato; o negativnem poslovanju so se razpisali tudi osrednji slovenski časopisi. Med drugim je banka Raiffeisen že spomladi zaradi neplačanih obresti za skoraj štirimilijonsko posojilo sprožila postopke za rubež denarnih sredstev družbe Kolosej kinematografi, o čemer je pisal Dnevnik. Vendar rubeža ni bilo, je pa avgusta Nova Ljubljanska banka (NLB) kot hipotekarni upnik objavila javno vabilo k oddaji ponudb za kompleks kinodvoran Kolosej v ljubljanskem BTC-ju. Za izhodiščno ceno je postavila 7,78 milijona evrov, ponudbe sprejemajo do 24. oktobra.

Kinocentri Kolosej so sicer v lasti družbe Kolosej, ki ima centre še v Mariboru in Kranju. Družbo vodi Sergej Racman, ki je prek družbe Auctor investicije tudi večinski lastnik.

Je sodelovanje prekinil eden večjih distributerjev?
Poleg finančnih - delček že opisanih - težav z bankami, Kolosej pestijo tudi druge težave. Med drugim naj bi zaradi neplačanih storitev pogodbo z njim po pisanju Dela prekinil distributer Blitz. Podjetje Blitz Film & Video Distribution sicer ostaja na spletni strani Koloseja zapisan kot distributer, uradne prekinitve pogodbe pa niso potrdili niti v Koloseju, kjer so za komentar nedosegljivi, kot tudi ne v podjetju Blitz.

Ne le usihanje gledalcev, tudi serija slabih poslovnih odločitev
Kot je povedal urednik in založnik Samo Rugelj, je trenutno stanje v Koloseju posledica spleta okoliščin. Med drugim se je "opekel" z najemom kinoobjekta v Beogradu. Za naložbo je za posojilo zastavil ljubljanski Kolosej. Med rušilnimi dejavniki so po Rugljevih besedah še kriza, ki je negativno vplivala na obisk gledalcev, preslabe poslovne politike v zvezi s trženjem filmov in finančne težave, ki jim botruje tudi odnos lastnika, da je presežke denarja iz prejšnjih let vlagal v druge dejavnosti, namesto v krepitev Koloseja.

Kot ključni dejavnik je Rugelj izpostavil tudi poslovne igre med Kolosejem in Blitzem. Poslovne težave med predvajalcem in Blitzem, ki s svojimi filmi predstavlja 50-odstotni distribucijski delež, se odražajo v filmski ponudbi Koloseja, je opozoril poznavalec filmskega področja.

Ljubljana za številne filme prikrajšana
Prestolnice po vsem svetu se običajno pohvalijo z največ filmske ponudbe. Ljubljana pa ima prav zaradi omenjenih "iger" najslabšo ponudbo v Sloveniji, kar po Rugljevih besedah pomeni, da so "Ljubljančani hendikepirani". To je ponazoril s primerom filma Davida Fincherja Gone Girl (Ni je več), ki v Slovenijo prihaja prihodnji teden. Film bodo predvajali le v Kinodvoru, ki ni primeren za predvajanje komercialnih ameriških trilerjev, je pojasnil. Po njegovih besedah smo se znašli v paradoksalni situaciji - imamo objekt z 12 kinodvoranami, ki pa ne zagotavlja tovrstnih projekcij.

Iz dežja pod kap?
Na vprašanje, če bi se Cineplexxu obnesel odkup Kolosejevega kompleksa kinodvoran, je Rugelj dejal, da bo kateri koli kupec postavljen pred velik poslovni izziv in ogromno dela. Glede avstrijskega predvajalca je skeptičen, saj po njegovem mnenju tudi drugod po Sloveniji ni izkazal briljantnih rezultatov. Tudi sicer, kot je dejal, ne verjame, "da bi lahko kar nekdo prišel in rešil vse s čarobno paličico", pri čemer priznava, da Cineplexx "je iz posla".

Lokacija za Cineplexx še ni izbrana
V Cineplexxu še vedno preučujejo možnosti za lokacije in izvajajo analize za tri možne lokacije: na Celovški cesti blizu severne ljubljanske obvoznice, blizu Tivolija in v bližini Kliničnega centra ob Njegoševi ulici. Ob objavi prodaje Kolosejevih kinodvoran, pa preučujejo tudi to možnost, a končne odločitve še niso sprejeli.

Avstrijski predvajalec filmov naj bi v Ljubljano prišel v roku enega do poldrugega leta, to pa je odvisno tudi od izbrane lokacije, pojasnjujejo v kinematografu. Obljubljajo sodoben kinocenter z več kot 1000 sedeži, ki bo obiskovalcem zagotovil udobje, visoko kakovost in najsodobnejšo tehnologijo.

Avstrijsko podjetje, ki se pri projektu povezuje s Kranjsko investicijsko družbo v lasti Jožeta Anderliča, bo v Ljubljano prišlo z naložbo, vredno šest milijonov evrov in okoli 25 novimi zaposlitvami, so že poleti zapisali v sporočilu za javnost.

Poudarek na "mainstream" ponudbi
Cineplexx, ki je v Sloveniji tudi v Kopru, Kranju, Novem mestu, Celju, Mariboru in Murski Soboti, je komercialno usmerjen kinematograf, kar pa ne pomeni, da predvaja zgolj komercialne filme, pojasnjujejo v Cineplexxu. Obiskovalcem ponujajo tudi druge vsebine. Med drugim skrbijo za prenašanje predstav slovitih umetniških zasedb, kot sta Bolšoj teater in Metropolitanska opera, oktobra se obeta koncertni film skupine One Direction. Sodelujejo tudi na filmskih festivalih. Tako so letos z Grossmanovim festivalom gostili projekcijo, nedavno pa so v Cineplexxu Maribor z distributerjem Continental film prvič gostili festival dobrega filma Filmomanija.

Leta 2009 se je podjetje Cineplexx International začelo širiti iz Avstrije v sosednje države; prvo kinodvorano je odprlo v Bolzanu na severu Italije.

V letih 2011 in 2012 so sledila odprtja kinematografov na Hrvaškem, v Srbiji, Črni gori, Makedoniji in Sloveniji, lani v Albaniji, letos v Beogradu. Trenutno je Cineplexx prisoten v desetih državah s 44 kinematografi, 301 kinodvorano in skoraj 60.000 sedeži. Lani je imel 1200 zaposlenih, ki so ustvarili 115 milijonov evrov prihodkov, število obiskovalcev pa je doseglo 11 milijonov.