Festival bo prinesel zgodbe glasbenih ustvarjalcev, zapisane v zgodovino glasbe mednarodnega in slovenskega okolja. Gre predvsem za zgodbe, ki so pustile sled tudi v širši kulturni ali celi družbeni sferi. Filmi bodo na ogled v treh programskih sklopih: Brez nadzora, Feel Love in De-digitaliziraj, Elektrificiraj me!.

Letos se bo odvrtela druga izvedba festivala Naj se rola. Foto: Naj se rola
Letos se bo odvrtela druga izvedba festivala Naj se rola. Foto: Naj se rola

Trojica filmov Dannyja Garcie
Brez nadzora prinaša tri filme plodovitega španskega režiserja in filmarja zgodb glasbenih ikon Dannyja Garcie.

Rolling Stone: Življenje in smrt Briana Jonesa (Rolling Stone: Life and Death of Brian Jones) je Garcia posnel lani in je šesti film, ki je nastal v njegovi režiji. "Brian Jones je ustanovil in osmislil The Rolling Stones, pokazal je Jaggerju, kako se pihlja v orglice, med drugim je s svojo persono in življenjskim slogom orisal značaj te enkratne skupine. Garcia kot neodvisni filmar ubira gverilski pristop k velikim temam in jih obravnava skozi perspektivo, drugačno od uradnih filmov, ki so jih podpirale ali ustvarjale skupine same," so zapisali organizatorji. Dokumentarec o tem leta 1969 umrlem glasbeniku se posveča tudi nepojasnjenim okoliščinam njegove smrti, saj so ga našli utopljenega v bazenu podeželske hiše v Hartfieldu v Veliki Britaniji.

Joe Strummer (1952-2002). Foto: Naj se rola
Joe Strummer (1952-2002). Foto: Naj se rola
Sorodna novica Naj se rola: Ljubljana je dobila prvi festival glasbenega filma

Vzpon in padec The Clash (The Rise and Fall of The Clash) iz leta 2012 je prvi film, ki ga je posnel Garcia. Dokumentarec je osredotočen na travmatično obdobje te londonske zasedbe po preboju z albumom Combat Rock in uspešnicami Should I Stay or Should I Go ter Rock the Casbah, ko je Joe Strummer v konfliktu egov izločil Micka Jonesa. Skozi film spoznamo tudi malo znano zgodbo o krčevitem razkroju zasedbe, postavi pa ga tudi v čustveni vihar zablod in manipulacij znotraj ter tudi okoli Clashev – zasedbe, ki ji je uspelo pričarati občutek, da je glasba lahko večja od življenja.

V iskanju Johnnyja: Legenda Johnnyja Thundersa (Looking For Johnny: The Legend of Johnny Thunders) iz leta 2018 gledalcu približa talent in demone Johnnyja Thundersa. Glasbenik iz zasedb The New York Dolls in The Heartbreakers velja za enega ključnih avtorjev newyorške in tudi širše ameriške glasbene scene od druge polovice 70. let minulega stoletja.

"Thundersove pesmi in nabrušena kitara so izrisali stilske smernice pankrocka. Ikonografijo nonšalantnega dekadentnega šika, ki so jo zastavili The Rolling Stones, je Thunders zapeljal še globlje in navdušil bodoče člane skupin Ramones, The Clash in Sex Pistols, ki so nato navdihnili Pankrte," še beremo o dokumentarcu v napovedi.

Ali En v filmu V letu hip hopa. Foto: Naj se rola
Ali En v filmu V letu hip hopa. Foto: Naj se rola

Glasbeno odzvanjanje na slovenskih tleh
Drugi programski sklop Feel Love je zastavljen kot poklon slovenskim glasbenim dokumentarcem, ki so si za predmet vzeli prevladujoče tokove rockovske scene na domačih tleh. Slovenski dokumentarci govorijo o glasbi, ki je spreminjala ljudi in svet, iz česar po mnenju organizatorjev festivala logično sledi vprašanje: kje je glasba s tovrstno sposobnostjo zdaj?

Retrospektivno bo na ogled trilogija Glasba je časovna umetnost s filmi LP film Pankrti – Dolgcajt (Igor Zupe, 2006), LP film Buldožer – Pljuni istini u oči (Varja Močnik, 2017), LP film Laibach (Igor Zupe, 2018). Videti bo mogoče tudi Železne stopinje, ki jih je Jure Gorjanec posnel v letu 2017. Dokumentarec govori o trdoživih predstavnikih in pripadnikih težkometalne glasbe, ki je v 70. in 80. letih minulega stoletja pri nas odprla popolnoma nov prostor. V letu hip hopa pa je film Borisa Petkovića iz leta 2011, ki se odpravi po stopinjah razvoja hip hop glasbe v Sloveniji od njenega pojava tukaj pa do leta 2010. Skupni imenovalec peterice slovenskih dokumentarcev je podroben in pristen oris tako glasbenega okolja, v katerem so te glasbene scene vzniknile in se dotaknile poslušalcev. Filmi pa se posvetijo tudi vsakokratnim družbenim in s tem tudi političnim okoliščinam, ki so jih spremljale.

Prizor iz filma Umor v sprednji vrsti. Foto: Naj se rola
Prizor iz filma Umor v sprednji vrsti. Foto: Naj se rola

Kitarska glasba v dveh ameriških dokumentarcih
Zadnji sklop, poimenovan De-digitaliziraj, Elektrificiraj me!, prinaša dve ameriški produkciji.
Prvi dokumentarec je Srečno naključje: Genij za studiem Electric Lady (Serendipity: The Genius Behind Electric Lady) je nadvse posrečen kratkometražni študentski film iz leta 2016. Film govori o znamenitem studiu Electric Lady, ki ga je naročil Jimi Hendrix in je še danes prostor, v katerem še vedno nastajajo uspešnice. S pripovedjo snovalca in arhitekta studia Johna Storyka se festival poklanja Hendrixu, ki je umrl pred petdesetimi leti (mimogrede: prav na današnji dan, 18. septembra 1970).

Na ogled bo še Umor v sprednji vrsti (Murder in the Front Row), ki ga je lani posnel Adam Dubin. Gre za veterana videoprodukcije, znanega predvsem po zelo tesnem sodelovanju z Metallico in prvem spotu Beastie Boys za pesem Fight For Your Right to Party, ki ga je sorežiral. Skozi film predstavi zgodbo thrash metal scene San Francisca – Bay Area, osredotoča pa se na člane zasedb Metallica, Exodus, Slayer, Megadeath in drugih sorodnih imen, ki so tudi s spremenjenim načinom igranja oblikovale ta novi zvok heavy metala.