Ivanišinov film Playing Men se nanaša na snemanje dokumentarca o moških in igri, med katerim režiser zapade v ustvarjalno krizo in vso svojo okolico doživlja kot neke vrste igro. Foto: Gregor Božič/SFC
Ivanišinov film Playing Men se nanaša na snemanje dokumentarca o moških in igri, med katerim režiser zapade v ustvarjalno krizo in vso svojo okolico doživlja kot neke vrste igro. Foto: Gregor Božič/SFC
Nika Autor
30-minutni film Obzornik 63 - Vlak senc avtorice Nike Autor je imelo lani priložnost spoznati občinstvo Beneškega likovnega bienala, na rotterdamskem filmskem festivalu pa se predstavlja v sekciji Deep Focus. Foto: Moderna galerija

Ivanišinov film Playing Men pripoveduje o snemanju dokumentarca o moških in igri, med katerim režiser zapade v globoko ustvarjalno krizo. Svojo okolico začne doživljati kot del igre. Spomini iz otroštva in podobe iz nedokončanega projekta se pomešajo v odo o absurdnosti geste.

Film je prejel nagrado za podporo francoskemu distributerju na festivalu Entrevues Belfort v Franciji, nagrado Georges de Beauregard na lanskoletnem 28. mednarodnem filmskem festivalu FID Marseille, vesno za najboljši dokumentarni film na 20. Festivalu slovenskega filma in posebno omembo žirije na srbskem Pančevo film festival. Film je nastal pod okriljem produkcijske hiše Nosorogi in koproducenta Restart iz Hrvaške ter ob finančni podpori SFC in Avdiovizualnega centra iz Hrvaške.

Ivanišin sicer skupaj z Rajkom Grlićem podpisuje scenarij in režijo dokumentarnega filma o nastajanju gledališke predstave Boris, Milena, Radko z naslovom Vsaka dobra zgodba je ljubezenska zgodba, letos pa bo pod okriljem produkcijske hiše Staragara in s finančno podporo SFC začel snemati tudi igrani celovečerec Zadušnica.

Nika Autor se s projektom, s katerim je lani Slovenijo zastopala na beneškem festivalu, predstavlja v sekciji Deep Focus. Gre za program, ki ga Rotterdam namenja socialnim in političnim vprašanjem. 30-minutni film Obzornik 63 - Vlak senc prek tradicije obzorniškega in esejističnega, eksperimentalnega ter angažiranega filma prevprašuje teme, kot so begunstvo, potovanja, sreča in vlak kot podoba, ki je bila tolikokrat predstavljena skozi zgodovino filma.

Umetnica je v pol ure zlepila citate, pri čemer je večinoma uporabljala arhivske posnetke in posnetke iz filmov, mednje pa je vključila tudi nekajsekundni posnetek, nastal z mobilnim telefonom, ki ga je prejela od beguncev, ki so lani potovali v podvozju vlaka na relaciji Beograd-Ljubljana.

Vzhajajoči talenti in uveljavljeni avtorji
Zgodovina rotterdamskega festivala, danes enega pomembnejših festivalskih dogodkov v filmskem svetu, sega v leto 1972, letos pa se odvija v 47. izdaji. Osredotoča se na samostojno in eksperimentalno ustvarjanje filmov s pomočjo vzhajajočih talentov in uveljavljenih avtorjev. Festival se bo sklenil v nedeljo.