Družinski film, ki ga bo režiral Slobodan Maksimović, so do zdaj poleg luksemburškega filmskega sklada, finančno podprli Hrvaški avdiovizualni center, hrvaška javna televizija HRT, RTV Slovenija, slovaška javna televizija RTVS, v fazi razvoja pa so film podprli tudi evropski sklad Ustvarjalna Evropa (podprogram Media), regionalni sklad Re-Act in slovensko ministrstvo za javno upravo.

Režiser in scenarist Slobodan Maksimović je med drugim sodeloval pri filmih Hvala za Sunderland (2012), Nika (2016) in Polovica (2006), režiral je tudi nanizanko Mame (na posnetku je prizor s snemanja). Foto: SOJ RTV Slovenija/Jure Stušek
Režiser in scenarist Slobodan Maksimović je med drugim sodeloval pri filmih Hvala za Sunderland (2012), Nika (2016) in Polovica (2006), režiral je tudi nanizanko Mame (na posnetku je prizor s snemanja). Foto: SOJ RTV Slovenija/Jure Stušek

Scenarij za film je napisala Saša Eržen, producentka pa je Ida Weiss iz produkcijske hiše Senca Studio. S Slovenskega filmskega centra (SFC) so sporočili, da je bil film tud pri njih izbran za sofinanciranje, a predvidenih sredstev še ni prejel. Celovečerec Kapa napovedujejo kot družinsko božično avanturo, v kateri se uresničijo vse želje, a ne čisto tako, kot pričakujejo glavni junaki filma.

Snemanje načrtovano v začetku 2021
Snemanje bi morali začeti januarja prihodnje leto, Ida Weiss pa je glede nastalega položaja dejala: "Popolnoma nerazumljivo blokiranje izplačil, ki traja že mesece in je posledica odločitve vlade, da gradivom, ki so potrjena tako na ministrstvu za kulturo kot na ministrstvu za finance, ne prižge zelene luči, resno ogroža začetek snemanja, s tem pa tudi črpanje tujih sredstev, saj so ta povezana z določenimi roki, ki zadevajo realizacijo projekta."

Prvič v zgodovini se je zgodilo, da je prav luksemburški filmski sklad v takšni meri finančno podprl slovenski film. Medtem, ko evropski filmski skladi slovenski film finančno podpirajo, ga matična država ne.

direktorica SFC-ja Nataša Bučar

Nemara celo odstop od realizacije
Producentka je dodala še, da je dejstvo, da realizacija brez zagotovljenega denarnega toka tudi domačih sredstev ni mogoča, saj gre za kompleksno organizacijo številnih sodelavcev iz različnih držav in koordinacijo mnogih storitev, ki so potrebne za izvedbo snemanja – od različnih najemov opreme in storitev do nastanitev in prevozov –, ki je že tako zelo oteženo zaradi epidemije, in da država po zgledu mnogih držav za zdaj v tem delu ni priskočila na pomoč.

"Situacija, ko država celo dolguje izplačila za podpisane pogodbe in obveznosti, ki jih je s tem sprejela (in ki je po vseh zbranih podatkih unikatna in je ne pomnijo nikjer v Evropi), nas tako sili v zelo velika finančna tveganja, ki jih ne zmoremo nositi in lahko v naslednjih tednih pripeljejo tudi do odstopa od realizacije ter s tem vračila vseh težko prigaranih tujih sredstev," je še dejala Ida Weiss.

Direktorica Slovenskega filmskega centra Nataša Bučar. Foto: Katja Goljat
Direktorica Slovenskega filmskega centra Nataša Bučar. Foto: Katja Goljat

Sredstva iz tujine, doma pa blokada
Direktorica SFC-ja Nataša Bučar je opomnila na izredno pomembnost tovrstnih mednarodnih koprodukcijskih sredstev za realizacijo filma. "Producenti lahko na letni ravni pridobijo tudi do 30 odstotkov mednarodnih sredstev. Prvič v zgodovini se je zgodilo, da je prav luksemburški filmski sklad v takšni meri finančno podprl slovenski film. Medtem ko evropski filmski skladi slovenski film finančno podpirajo, ga matična država ne," je dejala direktorica SFC-ja.

Dodala je še, da upajo in si želijo, da bo vlada kmalu sprostila finančna sredstva ter bodo tako celovečerec Kapa kot drugi filmi, ki čakajo na sofinanciranje, začeli snemati v prihajajočem letu.