Kinodvor ima vsako leto večji obisk svojih dogodkov. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Kinodvor ima vsako leto večji obisk svojih dogodkov. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
false
Dokumentarni film o Amy Winehouse si je ogledalo več kot 6.000 gledalcev, s čimer je postal najbolj gledani film v Kinodvoru lani. Foto: EPA

Tak je povzetek lanskega leta v mestnem kinu Kinodvor, ki je v zdajšnji obliki odprl vrata leta 2008. Kot ugotavljajo, je obisk iz leta v leto boljši, kar gre pripisati raznolikemu programu, ki je namenjen različnim generacijam. Za primerjavo: leta 2014 so imeli 120.119 gledalcev na 1.892 javnih projekcijah.

Kot so zapisali v sporočilu za javnost, so gledalcem ponudili filme iz 49 držav sveta: 253 celovečercev in več kot 450 kratkih filmov v 56 programskih sklopih. 60 celovečercev so prikazali premierno in jih uvrstili v redni program: 34 na redni spored, 14 v Mali dvorani in 12 kot del Kinobalonovega rednega programa.

Najbolj gledan film v Kinodvoru lani je bil dokumentarni film Amy o prezgodaj umrli pevki Amy Winehouse, ki si ga je ogledalo 6.840 gledalcev, v Mali dvorani pa je največ obiskovalcev pritegnil z oskarjem nagrajeni film Citizenfour o Edwardu Snowdnu.

Med pestrim naborom lanskih filmov je bilo tudi pet novih slovenskih celovečernih filmov (Kaj pa Mojca?, Zgodba iz sekreta, Mama je ena sama, Čas za improvizacijo in Doberdob-Roman upornika) in več mednarodnih koprodukcij (Ti me nosiš, Zenit, Kosec).

Programi za otroke in najstnike
Kinobalon, namenjen najmlajšim, je lani obiskalo nekaj manj kot 36.000 gledalcev, od tega je najmanj 25.000 obiskovalcev spremljalo filmsko-vzgojne uvode, daljše pogovore ob filmu in/ali filmske delavnice. V letošnji sezoni so zagnali nov program, ki je namenjen najstnikom. KinotrIp vsebuje filmski klub, kjer se 22 mladih, starih od 13 do 19 let, tedensko srečuje in oblikuje prvi festival Kinotrip, ki bo na sporedu med 24. in 27. marcem.

Pomemben del dejavnosti Kinodvora predstavljajo tudi različna pedagoška gradiva in knjižice ter pedagoški programi. V letu 2015 se je sklenil dvoletni Nacionalni program filmske vzgoje, ki ga je prek razpisa Nove karierne perspektive II ob Kinobalonovi strokovni podpori vodila in izvajala Art kino mreža Slovenije. Za izvajanje programa so skupaj usposobili šest filmskih pedagoginj in pripravili program ter gradiva, so še zapisali v sporočilu za javnost.

Javni zavod Kinodvor je v letu 2015 pridobil 54,5 odstotka lastnih sredstev, 45,5 odstotka pa je prispevala ustanoviteljica Mestna občina Ljubljana. Prihodek od prodaje vstopnic v letu 2015 predstavlja 59 odstotkov lastnih sredstev, v okviru lastnega deleža pa je zavod pridobil tudi 24 odstotkov tržnih sredstev.