Pokrajina Št. 2 je zgodba o diaboličnem mehanizmu preteklosti, ki ga sproži dokument s konca druge svetovne vojne. Foto: Filmski sklad RS
Pokrajina Št. 2 je zgodba o diaboličnem mehanizmu preteklosti, ki ga sproži dokument s konca druge svetovne vojne. Foto: Filmski sklad RS
Pokrajina št. 2, Vinko Möderndorfer, Marko Mandič
Vse se začne s tem, ko Sergej in Polde ukradeta sliko Pokrajina št. 2. Foto: Željko Stevanič
Vinko Möderndorfer, Pokrajina št. 2
Pokrajina št. 2 je drugi celovečerni film Vinka Möderndorferja. Prvenec Predmestje je posnel leta 2004. Foto: Željko Stevanič

Celovečerni film režiserja in scenarista bo predvajan v programu Giornate degli Autori/ Venice Days, prav na beneškem filmskem festivalu pa bo doživel tudi svetovno premiero. V omenjeni program se je uvrstilo enajst filmov iz enajstih držav, med katerimi bo poleg Möderndorferjevega svetovno premiero doživelo še osem projektov.
Obiskovalci 65. Mostre si bodo lahko v tem programu ogledalu še filme iz Italije, Francije, Belgije, Velike Britanije, Finske, Romunije, Poljske, Češke, Argentine in Šrilanke.

Večne sledi nerazčiščene preteklosti
Film pripoveduje o dveh vlomilcih Sergeju (igra ga Marko Mandić) in Poldetu (Janez Hočevar), ki ukradeta dragoceno umetnino Pokrajina št. 2, ob tem pa po naključju vzameta še skrivnostni dokument s konca druge svetovne vojne. Inštruktor (Slobodan Ćustić) prevzame izsleditev ukradene slike in dokumenta in s tem sproži diabolični mehanizem preteklosti.

"Scenarij je nastal iz spoznanja, da vsaka nerazčiščena preteklost, bodisi osebna ali nacionalna, pušča sledove in se neprestano vrača. Njeno vračanje vedno obremenjuje tiste rodove, ki z njo nimajo ničesar," pravi o filmu Möderndorfer.

Film so ustvarjali
Poleg že omenjenih igrajo v filmu še Barbara Cerar, Maja Martina Merljak, Jaka Lah, Janez Škof, Peter Musevski, Slavko Cerjak, Štefka Drolc, Alenka Cilenšek, Nataša Ninković, Domen Šneberger in drugi. Pokrajina št. 2 je nastala v produkciji zavoda Forum Ljubljana in v koprodukciji srbskega Delirium films, RTV Slovenija in VPK, sofinancerja pa sta bila Filmski sklad RS in Filmski center Srbije.

Pri nastajanju filma so sodelovali še producentka Eva Rohrman, direktor fotografije Dušan Joksimović, montažer Andrija Zafranović, oblikovalec zvoka Julij Zornik, avtor glasbe Borut Kržišnik, scenograf Dušan Milavec, kostumografinja Alenka Korla, oblikovalka maske Mojca Gorogranc, snemalec zvoka Peter Žerovnik, dramaturg Blaž Lukan in direktor filma Matija Kozamernik.

Preteklost, notranji konflikti in strah pred izdajo
Program Giornate degli Autori/Venice Days predstavljajo v Benetkah od leta 2004, že tretje leto zapored pa jih vodi Fabio Ferzetti. Program se zgleduje po sekciji Directors' Fortnight filmskega festivala v Cannesu. Gre za filme, ki iščejo zunaj tržne dinamike odgovore na najrazličnejša življenjska vprašanja. Letošnji izbor se osredotoča predvsem na čustva, notranje konflikte, preteklost in strah pred izdajo.

Kot pojasnjujejo organizatorji, so si za osrednjo nalogo zadali predstavitev in obravnavo del, ki izražajo stanje kinematografije v današnjem svetu. "Že dolgo ni bilo sočasno toliko dobrih evropskih filmov. To je dober znak: te zgodbe o begu, rasti in spremembah izvirajo iz strahov vedno bolj nezadovoljne in težavne celine. Mogoče dandanes odločilni elementi kinematografije niso več toliko odvisni od vizualnega sloga kot od pripovednih strategij. Gre za kinematografijo, ki tvega in eksperimentira, ne toliko s tistim, kar vidimo, ampak bolj s tem, kar ni povedano – s sivimi področji, manj prepoznavnimi deli naših življenj, ki jih ni mogoče toliko nadzorovati."

M. K.