Miloš Srdić na snemanju nadaljevanke Jezero. Foto: Sašo Štih
Miloš Srdić na snemanju nadaljevanke Jezero. Foto: Sašo Štih

Z nagradami iris se trudi ZFS nagraditi dela slovenskih ustvarjalcev, ki dosegajo avtorske vrednote vizualne in filmske kulture ter zadovoljujejo visoka umetniška in estetska merila. Priznanja so letos podelili v vseh šestih razpoložljivih kategorijah – celovečerni igrani film, kratki igrani film, dokumentarni film, študentski film (igrani ali dokumentarni film v študentski produkciji), animirani film in televizijska serija.

V kategoriji najboljšega igranega celovečerca je iris za leto 2019 prejel Marko Brdar, za svoje delo pri filmu Jaz sem Frenk režiserja Metoda Pevca. Miloš Srdić je bil nagrajen kar dvakrat: dobil je tudi iris za najboljši animirani film, Koyaa – Presneta odeja.

Podelitev nagrad iris, ki jo je režiral Ven Jemeršič, si lahko ogledate tukaj.

Prejemniki nagrad iris za leto 2019

Celovečerni igrani film:
Jaz sem Frenk, direktor fotografije: Marko Brdar

Kratki igrani film:

Potop, direktor fotografije: Lev Predan Kowarski

Dokumentarni film
(tudi doku-igrani film):
Miren dan, direktor fotografije: Jan Mozetič

Študentski film
(dokumentarni ali igrani film):
Češnjevi kolački, direktor fotografije: Vid Uršič

Animirani film:
Koyaa – Presneta odeja, direktor fotografije: Miloš Srdić

TV serija:
Jezero, direktor fotografije: Miloš Srdić

Sorodna novica Dan, ko začne Taras Birsa brutalen umor raziskovati tudi na malih zaslonih

Jezero je prva slovenska nadaljevanka, ki je bila predvajana na enem od odmevnih evropskih filmskih festivalov – prvi dve epizodi sta premiero doživeli leta 2019 na sarajevskem filmskem festivalu; nekaj mesecev pozneje smo jo lahko spoznali tudi na lanskem festivalu Liffe. Na obeh festivalih je doživela odličen sprejem pri občinstvu in dobre kritike, katerih skupni imenovalec je bil predvsem sugestivna in premišljena estetska podoba nadaljevanke. Prav zanjo gredo v prvi vrsti zasluge direktorju fotografije Milošu Srdiću.

Miloš Srdić (1977) se je v zadnjih letih uveljavil kot eden najbolj prepoznavnih filmskih snemalcev v Sloveniji. Nase je opozoril že s svojim drugim celovečercem Vampir z Gorjancev (2008, r. Vinci V. Anžlovar) in se do danes podpisal pod nekaj najvidnejših in najbolj gledanih slovenskih filmov, kot so Šanghaj (2012, r. Marko Naberšnik), Panika (2013, r. Barbara Zemljič), Pojdi z mano (2016, r. Igor Šterk) in Pod gladino (2016, r. Klemen Dvornik).

Kot direktor fotografije je sodeloval pri vrsti kakovostnih kratkih filmov, pri odmevnih televizijskih nadaljevankah in v seriji kratkih animiranih filmov Koyaa. Kakovost njegovega dela je prepoznala tudi stroka, saj je prejemnik številnih strokovnih nagrad, med drugim je prejemnik See Camera – Zlata Manaki – nagrada za najboljšo fotografijo za film Gozdovi so še vedno zeleni (2015, r. Marko Naberšnik), medtem ko je za film Pojdi z mano prejel kar dve strokovni nagradi – nagrado Vilka Filača za najboljšo fotografijo, 7. FEMF, Piran ter nagrado iris za najboljšo fotografijo.

Nadaljevanka Primeri inšpektorja Vrenka bo odgovor na množico domačih filmov in serij, ki se vedno dogajajo v Ljubljani. Foto: Televizija Slovenija
Nadaljevanka Primeri inšpektorja Vrenka bo odgovor na množico domačih filmov in serij, ki se vedno dogajajo v Ljubljani. Foto: Televizija Slovenija

Preden se vrne Taras Birsa, bomo spoznavali inšpektorja Vrenka
Televizija Slovenija medtem dokončuje novo slovensko kriminalno nadaljevanko, Primeri inšpektorja Vrenka. Medtem ko so gledalci v Jezeru odkrivali skrivnosti bohinjskega okoliša, je zgodba Primerov Inšpektorja Vrenka postavljena v štajersko prestolnico, primere pa tokrat razrešuje pronicljivi policijski inšpektor Martin Vrenko. Glavno vlogo inšpektorja Vrenka igra Dario Varga, njegova kriminalistična sodelavca pa sta Jurij Drevenšek in Lotos Šparovec. V preostalih vlogah igrajo še Katarina Čas v vlogi Vrenkove simpatije Mojce, Janez Hočevar – Rifle v vlogi njegovega očeta in številni znani slovenski igralci. Nadaljevanka na spored prihaja na začetku naslednjega leta.