Letošnja festivalska žirija za celovečerce je film Ne bom več luzerka v režiji Urše Menart prepoznala kot najcelovitejši filmski izdelek letošnjega FSF-ja. Foto: Slovenski filmski center/Željko Stevanić
Letošnja festivalska žirija za celovečerce je film Ne bom več luzerka v režiji Urše Menart prepoznala kot najcelovitejši filmski izdelek letošnjega FSF-ja. Foto: Slovenski filmski center/Željko Stevanić

Relevantnost teme, dodelan scenarij in precizna režija Urše Menart, izvrstna igralska zasedba z Evo Jesenovec na čelu ter vsi preostali avtorski prispevki tvorijo prepričljivo celoto. Generacijska problematika je aktualna in pereča, a jo film obravnava z inteligentno noto humorja, absurda in topline.

Žirija o zmagovalnem filmu.
Kot najboljši režiser je slavil Darko Štante s filmom Posledice (L), vesno za glavno moško vlogo pa je dobil Matej Zemljič (D). Foto: MMC RTV SLO

Enotna in trdna režija, v okviru katere nastaja zgodba, ki nas hkrati privlači in odbija, obenem navduši in potre, vsekakor pa do najmanjših podrobnosti razkrije kompleksno življenje mladine danes. Izjemen prvenec, v katerem režiser presenetljivo dobro upravlja prav vsak delček.

Žirija o režiji filma Posledice.

Oba filma sta sicer prejela več nagrad.

Najcelovitejši filmski izdelek
Letošnja festivalska žirija za celovečerce je film Ne bom več luzerka v režiji Urše Menart prepoznala kot najcelovitejši filmski izdelek letošnjega FSF-ja. "Relevantnost teme, dodelan scenarij in precizna režija Urše Menart, izvrstna igralska zasedba z Evo Jesenovec na čelu ter vsi preostali avtorski prispevki tvorijo prepričljivo celoto," piše v utemeljitvi.

Urša Menart je prejela še vesno za scenarij, film pa so s posebno omembo nagradili člani žirije slovenskih filmskih kritikov in kritičark. Režiserka najboljšega filma je prejela še nagrado IRIDIUM za postprodukcijske storitve, sicer pa si je vesno za najboljšo stransko žensko vlogo v najboljšem filmu tokratnega FSF-ja prislužila Živa Selan, mlada "igralka, ki žari". Film Ne bom več luzerka je nastal v koprodukciji RTV Slovenija.

Zgodba, ki nas hkrati privlači in odbija
Kot najboljši režiser je slavil Darko Štante s filmom Posledice, "enotno in trdno režijo, v sklopu katere nastaja zgodba, ki nas hkrati privlači in odbija, obenem navduši in potre, vsekakor pa do najmanjših podrobnosti razkrije kompleksno življenje mladine danes". Žirija je film označila za izjemen prvenec, v katerem režiser presenetljivo dobro upravlja prav vsak delček.

Vabljeni k branju intervjujev z letošnjimi nagrajenci:

- Darkom Štantetom

- in Miho Mazzinijem.

Poleg izjemnega navdušenja gledalcev so Posledice prejele tudi nagrado žirije slovenskih filmskih kritikov in kritičark, med drugim "za močno igro, izčiščeno režijo in brezkompromisno osredotočenost zgodbe".

Diskreten in univerzalen
Za glavno vlogo Andreja v Posledicah je slavil mladi igralec Matej Zemljič, ki gledalca "očara s svojim introvertiranim filmskim delovanjem", "njegov pristop k vlogi pa je diskreten in univerzalen". Vesno za najboljšo stransko moško vlogo je za "briljanten" lik Željka v tem filmu prejel Timon Šturbej.

Z več vesnami je bil ovenčan tudi celovečerni film Izbrisana, ki je nastal v režiji in po scenariju Mihe Mazzinija. Igralka Judita Franković Brdar je za lik Ane prejela vesno za najboljšo glavno žensko vlogo. Kot piše v utemeljitvi, je lik Ane ustvarila "izredno rahločutno, prepričljivo, z izrazitim občutkom za emocijo, filmsko vsebino in izrečene besede". Film Izbrisana je slavil še v kategorijah za najboljšo scenografijo (Matjaž Pavlovec), izvirno glasbo (Jura Ferina, Pavao Miholjević in Vladimir Godar) in kostumografijo (Sanja Džeba).

Skrbno sestavljanje kadrov
Najbolj poetičen film letošnjega festivala, Zgodovina ljubezni v režiji Sonje Prosenc, ki je nastal v koprodukciji RTV Slovenija, je prejel dve vesni. Za najboljšo fotografijo Mitje Lična, ki je s "skrbnim sestavljanjem kadrov v tem vizualno zadovoljujočem filmu ustvaril čutno vizualno izkušnjo, ki nas posrka vase", cela ekipa pa je slavila za poseben izvirni dosežek.

16 celovečercev
Na FSF-ju so letos prikazali kar 16 celovečernih filmov, med njimi osem dokumentarnih. Vesno za najboljši dokumentarec je prejel Koliko se ljubiš? v režiji Nine Blažin. Režiserka je z občutljivim dokumentarnim pogledom vstopila v življenje dveh mladih odvisnikov: "Svoja junaka nam je približala do najintimnejših plasti, hkrati pa je s plemenitim avtorskim občutkom ohranila njun človeški ponos." Film je prejel tudi nagrado za montažo Zlatjana Čučkova.

Skupno so na koncu podelili 23 nagrad vesna. Med drugim je vesno za najboljši kratki igrani film prejel Poslednji dan Rudolfa Nietscheja v režiji Blaža Kutina, vesno za najboljšo manjšinsko koprodukcijo so osvojile Zimske muhe v režiji Olma Omerzuja, za najboljši animirani film je bil razglašen Koyaa – Divji ležalnik v režiji Kolje Sakside, nastal v koprodukciji RTV Slovenija, za najboljši študijski film Voyage voyage v režiji Luna Sevnika, vesni za posebne dosežke pa sta pripadli filmoma Gajin svet Petra Bratuše ter Nori dnevi Damiana Nenadića.

Relevantnost teme, dodelan scenarij in precizna režija Urše Menart, izvrstna igralska zasedba z Evo Jesenovec na čelu ter vsi preostali avtorski prispevki tvorijo prepričljivo celoto. Generacijska problematika je aktualna in pereča, a jo film obravnava z inteligentno noto humorja, absurda in topline.

Žirija o zmagovalnem filmu.

Enotna in trdna režija, v okviru katere nastaja zgodba, ki nas hkrati privlači in odbija, obenem navduši in potre, vsekakor pa do najmanjših podrobnosti razkrije kompleksno življenje mladine danes. Izjemen prvenec, v katerem režiser presenetljivo dobro upravlja prav vsak delček.

Žirija o režiji filma Posledice.
Nagrajenci 21. FSF
Pred zaključkom Festivala slovenskega filma
Nagrajenci 21. FSF
Pred zaključkom Festivala slovenskega filma