Miloš Battelino v vlogi silaka Humberta. Foto: SNG Maribor
Miloš Battelino v vlogi silaka Humberta. Foto: SNG Maribor
SNG Maribor: Cesta
Puppela bolj kot po vsem drugem hrepeni po občutju topline in ljubezni; pa se ji uresničitev te želje vedno znova izmakne. Foto: SNG Maribor

Film, ki se začne s prizorom, v katerem revna mati proda hčer uličnemu umetniku, je še danes aktualen. Prav zato so se verjetno v SNG-ju Maribor odločili za prenos zgodbe na oder. Filmski scenarij je priredil Rok Vilčnik, kakšna je njegova vizija Ceste, pa smo prvič izvedeli na festivalu Lent, v okviru katerega je bila na vrtu športnega društva Branik premiera predstave, ki jo je režiral Bojan Labovič. V vlogi prodanega dekleta Puppele nastopa Irena Varga, na odru stojita še Miloš Battelino in Davor Herga.

Med racionalnostjo in čustvenostjo - med tem in onim moškim
Cesta ni le zgodba o krutem življenju; predvsem je zgodba o čustvih in o nedoumljivih zakonih, ki jih vodijo. Puppela ne pozna prisrčne ljubezni in ne po zna nežnosti. Ni je poznala doma, kjer so jo že vnaprej privajali na trdo življenje, in ni je spoznala tudi v družbi uličnega zabavljača Humberta (Batellino). Ta do Puppele razvije strogo racionalen, na koristi osnovan odnos. Pepella zato toplino poišče pri Bepu. Tudi ta je ulični umetnik. Kljub čustveni navezanosti na Bepa, pa se obenem ne more ločiti od Humberta. Razpeta med oba moška Puppela zaneti spor med moškima, ki na koncu vodi do usodnega spopada med njima.

Ne fizično, čustveno gibanje je bistveno
Postavitev ceste na gledališki oder je bila velik izziv. Širni prostor, v katerem se odvija film, je namreč obenem tudi eden od nosilcev zgodbe. Vendar je režiser Bojan Labovič 'odkril', da je dogajanje kljub nenehnemu fizičnemu gibanju likov, v bistvu prostorsko in skoraj tudi časovno statično. "Njihove zgodbe so kljub nenehnemu gibanju v bistvu statične. Kot da se vrtijo v krogu. Ko že mislijo, da so nekam prišli, opazijo, da so še zmeraj na isti točki in da se kljub številnim osebnim dogodkom ni nič spremenilo," pravi Labovič, ki je tako kot glavno gonilo dogajanja izpostavil čustvenost.