Foto:
Foto:
Katica iz Heilbronna
V glavnih vlogah nastopajo Veronika Drolc v vlogi Katice, Marko Mandić v vlogi grofa Strahlskega in Petra Govc v vlogi plemkinje Kunigunde. Foto: SNG Drama
Katica iz Heilbronna
Čeprav je pisana v romantični maniri in vsebuje klišeje, ki so bili značilni za besedila tistega časa, v sebi skriva protislovja, zaradi katerih je zanimiva še danes. Foto: SNG Drama

Pretekli čas so lahko podoživljali obiskovalci ljubljanske Drame, saj je bilo na Velikem odru premierno uprizorjeno najbolj znano delo nemškega klasika Heinricha von Kleista Katica iz Heilbronna ali Preizkus z ognjem. To je bila prva slovenska uprizoritev te velike zgodovinske viteške igre, kot jo je podnaslovil njen avtor. Kleistovo dramo je v slovenščino prevedel Lado Kralj, predstavo pa je režiral François-Michel Pesenti, ki je tudi avtor scenografije in ki je z Dramo že sodeloval pri predstavi Fedra.

Mistični srednji vek
Katica iz Heilbronna je avtorjevo najbolj znano delo, nastalo tik pred njegovo smrtjo, prvič pa je bilo uprizorjeno na Dunaju leta 1810. Čeprav gre na videz za ljubezensko zgodbo s srečnim koncem, ki se dogaja na Švabskem v 13. stoletju in v kateri nastopajo tako plemeniti vitezi in osebe s cesarskega dvora kot "navadni" meščani, igro pogosto usmerjajo sanje. Srečujemo se s pravljičnimi zapleti, čarovniškimi procesi in silovitimi ljubezenskimi preobrati med grofom Strahlskim, kovaško hčerjo Katico in plemkinjo Kunigundo, ki jih moramo razumeti ne toliko kot pravljično pripoved, temveč bolj kot spraševanje o tem, kaj je resnično in kaj le videz.

Tudi po stotih letih še vedno izziv za gledališče
Kot je povedal ravnatelj Drame Janez Pipan, je Kleistova igra velik izziv za gledališče, še posebej v zadnji tretjini 20. stoletja in v novejšem času, ko je redno na programu nemških in drugih gledališč. Pesenti je pri interpretaciji predstave upošteval tudi tisti pogled na zgodbo, ki upošteva Kleistovo smrt.

V predstavi nastopa 19 igralcev, glavne tri vloge pa zasedajo Veronika Drolc v vlogi Katice, Marko Mandić v vlogi grofa Strahlskega in Petra Govc v vlogi plemkinje Kunigunde. Pod dramaturgijo se je podpisal Jan Jona Javoršek, kostume pa je zasnoval Leo Kulaš.

Na robu življenja in smrti
Pesnika, pisatelja in dramatika Heinricha von Kleista (1777-1811) raziskovalci njegovega dela in življenja označujejo kot eno največjih ugank nemške klasične književnosti. Napisal je nekaj res velikih gledaliških iger, uprizoritve pa ni doživel nobene, čeprav so njegove igre postale del klasičnega repertoarja evropskega gledališča. Živel je na robu življenja in smrti, drzno raziskujoč prehode med tema dvema entitetama. Umrl je tragične smrti - najprej je ustrelil svojo prijateljico, nato še sebe.

K. S.