Foto:
Foto:
Predstava Prêt-à-porter raste v glasbi dveh klavirjev in skozi gib. Foto: SNG Maribor

»Ko sva se z Milkom odločila za skupni projekt, sem videl prazen oder in dva klavirja. Tako je postal moj glavni izziv, kako izoblikovati to praznino."

Koreograf Edward Clug
Prêt-à-porter, a ne na modni stezi

V Veliki dvorani Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru je bila premierna uprizoritev avtorskega projekta Prêt-à-porter priznanih glasbenikov Milka Lazarja in koreografa ter baletnika Edwarda Cluga. Avtorsko glasbo, ki je delo Milka Lazarja, je izvajal klavirski duo Milka Lazarja in Bojana Goriška, koreografijo Edwarda Cluga pa plesalci Tijuana Križman, Evgenija Koškina, Branka Popovici, Ines Petek, Catarina Meneses, Matjaž Marin, Tiberiu Marta, Gaj Žmavc in Demetrius King.
Poleg glasbenikov in plesalcev so predstavo soustvarili še scenograf Marko Japelj, kostumograf Leo Kulaš in oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak.

Začutila sta impulze drug drugega
Idejo za skupni projekt, v katerem sta prepletla svoja umetniška navdiha in sloga, sta avtorja dobila na podelitvi nagrad Prešernovega sklada leta 2005. O njunem sodelovanju je Lazar povedal, da sta se "ujela intuitivno in kreativno". Začutila sta impulze drug drugega in se sproti prilagajala. Koreograf Edward Clug je ob tem dodal, da sta z Lazarjem najprej premišljevala o možnostih interakcije glasbe in giba. Izhodišče za predstavo je bila Lazarjeva glasba, v kateri je Clug začutil velik vir navdiha, ki mu je odpiral številne interpretativne možnosti in hkrati narekoval točno določeno strukturo.

Iskanje skupne poti glasbe in giba
Proces ustvarjanja predstave, v kateri se prepletata glasba in ples, je avtorja postavil pred številne nove izzive. Bistvo predstave je namreč improvizacijsko raziskovanje, v katerem se obe umetnosti nenehno raziskujeta in druga drugo postavljata pred nove izzive. To po Clugovem mnenju sicer nakazuje že sam naslov. Francosko besedno zvezo "Prêt-à-porter" bi po njegovem mnenju v slovenščino dokaj ustrezno prevedli kot "pripravljeno za", kar nakazuje na iskanje skupne poti glasbe in giba.

Glasbena ogledala
Avtorska glasba Milka Lazarja, ki bo na odru zazvenela iz dveh koncertnih klavirjev, je sestavljena iz dveh delov. Prvi del z naslovom Ogledala izhaja iz Lazarjevega starejšega dela in se razvija počasi in postopoma, drugi del pa je izrazito dinamičen; tvorijo ga štiri teme in osem variacij, ki so polne kontrastov.

Klavirski duet Lazar - Gorišek združuje izjemna slovenska glasbenika in dobitnika nagrade Prešernovega sklada. Gorišek ostaja brez enakovrednega tekmeca v izvedbah sodobne glasbe in si je mednarodni sloves prislužil s posnetkom klavirskih del Erica Satieja; kritika ga je označila za enega najboljših posnetkov Satiejeve glasbe. Mariborčan Lazar, vsestranski glasbenik (saksofonist, dirigent, skladatelj, čembalist) pa je eden najprodornejših domačih džezovskih interpretov, improvizator in skladatelj, ki v delih, ki jih izvaja z Goriškom, prepleta izkušnje džeza, sodobne in klasične glasbe.

K. S.

»Ko sva se z Milkom odločila za skupni projekt, sem videl prazen oder in dva klavirja. Tako je postal moj glavni izziv, kako izoblikovati to praznino."

Koreograf Edward Clug
Prêt-à-porter, a ne na modni stezi