Na pot s predelanim šolskim avtobusom. Foto: Katja Goljat/ Fotogalerija Stolp
Na pot s predelanim šolskim avtobusom. Foto: Katja Goljat/ Fotogalerija Stolp

Fotografinja se je podala na enako pot kot leta 1964 pisatelj Ken Kesey, avtor kultnega romana Let nad kukavičjim gnezdom. Ta je takrat sedem tednov potoval s svojimi pajdaši, imenovali so se Merry Band of Pranksters, njihovo popotovanje pa je v veliki meri zaznamovala tudi omamljenost z LSD-jem.

Katja Goljat se je 55 let pozneje na 2000 kilometrov dolgi poti pridružila vagabundski družini, ki jo je spoznala po naključju. Dobre tri tedne so si delili avtobus, ki je v tem času postal njihov dom.

Kot je zapisala Maša Špiler iz Koroške galerije likovnih umetnosti (KGLU), serija Svoboda in upanje presega romantično podobo hipijevstva. "Sodobni nomadi, ki po večini potujejo na šolskih avtobusih, so ujeti v paradoks. Šolski avtobus, simbol indoktrinacije, nekoč prevoz v šolo, zdaj potnikom služi kot prevozno sredstvo za pobeg iz sistema. Daleč stran od sodobnega suženjstva, dela od jutra do večera, multinacionalk, kreditov in tehnološkega napredka."

Edina konstanta Keseyjevih popotnikov in portretirancev Katje Goljat, ki bi prav lahko bili ujeti v času 60. let prejšnjega stoletja, je avtobus. "Zato Rollieflexova srednjeformatna kamera iz leta 1954, ki avtorico spremlja že od študija fotografije na Danskem, ni bila izbrana naključno, saj daje učinek barvnega negativnega in dia filma fotografijam posebno mehkobo barv in v gledalcu na prvi pogled za trenutek lahko vzbudi nekakšen (psevdo)nostalgičen občutek po oddaljenih krajih in dogodkih, ki jih sam ni nikoli izkusil, pa vendar se zdijo tako blizu," je še zapisala Maša Špiler.

Katja Goljat (1982) je študirala kulturologijo na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani in fotografijo na Visokošolskem središču v Sežani in na Danskem. Leta 2013 je prejela nagrado za fotografijo leta revije Emzin. Za uspešno izveden projekt je letos prejela Bernekerjevo plaketo za kulturne dosežke. Leta 2018 je skupaj z 18 slovenskimi fotografi pod mentorstvom Klavdija Slubana, razstavljala na festivalu fotografije v Arlesu, kjer je predstavila serijo Dom, ki govori o življenju njenih staršev. Ukvarja se z digitalno in analogno fotografijo, še posebej pa jo zanimajo stari fotografski procesi.