V Galeriji Kresija so pripravili razstavo Ane Sluga z naslovom Disonanca prostora (vstop). Razstavljene slike se s svojimi metaforičnimi pomeni naslanjajo na nekatera temeljna eksistencialna vprašanja o nasilju in vlogi posameznika v družbi. Razstava bo postavljena do 23. februarja, za javnost bo na ogled skladno z odprtjem kulturnih institucij.

Kot je zapisal umetnostni zgodovinar Miha Colner, podoba vojnega letala deluje kot protivojni plakat, ki v želji po prebujanju sočutja posega po jasnih in neposrednih sporočilih. Obenem namiguje na odgovornost tistega, ki je potegnil ročico za odpiranje lopute, iz katere se vsujejo bombe. Foto: Galerija Kresija
Kot je zapisal umetnostni zgodovinar Miha Colner, podoba vojnega letala deluje kot protivojni plakat, ki v želji po prebujanju sočutja posega po jasnih in neposrednih sporočilih. Obenem namiguje na odgovornost tistega, ki je potegnil ročico za odpiranje lopute, iz katere se vsujejo bombe. Foto: Galerija Kresija
AnaSluga med postavljanjem razstave v Galeriji Kresija. Foto: Galerija Kresija/Facebook
AnaSluga med postavljanjem razstave v Galeriji Kresija. Foto: Galerija Kresija/Facebook

Umetnica v omenjeni seriji naslavlja očitna in vseprisotna družbena vprašanja: kako preliti razmišljanja o kolektivnem družbenem nasilju v učinkovito vizualno komunikacijo, kako nasloviti večno temo človeške narave, ki na koncu iz človeka pregovorno vselej potegne tisto najslabše.

Učinek vizualne disonance
Množična kultura je danes polna podob nasilja. V kakofoničnem svetu premnogih vizualnih in verbalnih sporočil je težko pretresti ter prisiliti človeka h globljemu razmisleku o individualni in kolektivni odgovornosti za vseprisotno nasilje. Ana Sluga se po besedah umetnostnega zgodovinarja Mihe Colnerja tega loteva na način izpostavljanja stiliziranih podob, ki jih premišljeno umešča v polja monokromatičnih ali dekorativno obdelanih barvnih površin, da bi jih s tem še bolj poudarila.

Umetnica poskuša doseči vizualno disonanco, ki bi izpostavila nekatere navidezne samoumevnosti sodobne družbe. Čeprav na prvi pogled delujejo znano in domačno ali prav zaradi tega, njene slike v svojih podtonih vzbujajo predvsem občutek nelagodja.

V slikarski alegoriji se umetnica sprašuje o brezbrižnih političnih odločitvah, ki družbe privedejo v stanje konflikta. Na slikah zato prevladujejo zamolkle in kovinske barve, ki ustvarjajo ambivalentno in skoraj zloveščo celostno atmosfero, nato so nanje v maniri kolaža dodani vizualni elementi, ki skozi izbrane fragmente pričajo o sistemskem nasilju, je še zapisal Colner.

Ana Sluga se je rodila leta 1981 v Ljubljani. Po končanem študiju slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) v Ljubljani je nadaljevala magistrski študij na ALUO in na Estonski akademiji umetnosti v Talinu ter leta 2009 magistrirala. Od leta 2007 sodeluje na samostojnih in selekcioniranih razstavah tako v Sloveniji kot tujini.