"Stroj se polasti človekovega telesa, kot se stroji za ubijanje polastijo živali, in tako kontraverzno poveže smrt s spolnim transom." Foto: Galerija Kapelica

Postavitev, ki naznanja začetek večletnega projekta, odpirajo v Galeriji Kapelica nocoj ob 20. uri.

V svojih delih Betina Habjanič tematizira dihotomijo živali-hrana kot etično nevzdržno zlorabljanje živih bitij. "Odstira različne potlačitvene mehanizme ljudi, s katerimi si mesojedi zapiramo oči pred dejstvom, da je moralo za ugodje in užitek ob našem prehranjevanju umreti živo bitje," piše na spletni strani Zavoda Kersnikova.

Do absurda stopnjevano nasilje
S fetišiziranimi pripomočki in mizansceno, ki upomenja situacijo v sadovski estetiki, nasilje stopnjuje do absurda, vendar ga hkrati obravnava kot sublimnega.

Umetniška instalacija z erotičnim ubijalskim strojem v posebej za to oblikovani hiši z intimnim in psihološko opojnim ambientom, ki ga ustvarja bližina smrti, je okolje, v katerem si lahko zamišljamo neznosne prizore, sorodne tistim, ki jih proizvaja smrtonosna prehrambna mašinerija. Ta sama izdeluje stroje za avtomatizirano ubijanje, da bi s tem človeku prihranila moralno nevzdržna dejanja, so še zapisali.

Betina Habjanič je zasnovala mehanizem, "ki človeku nudi ekstazo mejnega telesnega užitka, hibrid med spolno-erotičnim pripomočkom in strojem za ubijanje. S tem meri na sadovski užitek, ki za vzburjanje potrebuje bolečino; v njem se krešejo paradoksi in iz njega izvira tesnoba. Stroj se polasti človekovega telesa, kot se stroji za ubijanje polastijo živali, in tako kontroverzno poveže smrt s spolnim transom. V največji maniri priznavanja ljubezni do drugih vrst so telesa živali in človeka končno strastno združena," še lahko preberemo ob razstavi, ki bo odprta do 28. avgusta.

Betina Habjanič (1992) študira na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (ALUO) s poudarkom na hiperrealizmu, ready-made, minimalizmu in brutalizmu. Izvedla je številne akcije in dejavnosti v skupnosti za pravice živali ter sodeluje z aktivističnimi organizacijami iz tujine. V galeriji K18 v Mariboru je leta 2016 izvedla performans Človek je žival / Žival je človek. V Galeriji Kapelica je že izvedla performansa Ne( )šteto (2017) in Ljubezenski akt: inverzija (2018).

Razstava Betine Habjanič v galeriji Kapelica