V monodrami, ki jo je na oder v Trstu postavil Igor Pison, v vlogi Jude nastopa Primož Forte. Foto: Slovensko stalno gledališče Trst/Luca Quaia
V monodrami, ki jo je na oder v Trstu postavil Igor Pison, v vlogi Jude nastopa Primož Forte. Foto: Slovensko stalno gledališče Trst/Luca Quaia
Judežev poljub
V ponedeljek ob 20.30 v Peterlinovi dvorani organizirajo predavanje na temo Jude režiserja predstave Igorja Pisona in priznanega teologa Edvarda Kovača, docenta teološke fakultete v Ljubljani in filozofske fakultete v Toulousu, ki redno sodeluje tudi z univerzami v Bordeauxu, Parizu in Strasbourgu. Foto: Wikipedia Commons
Monodrama Juda v Trstu

S to novo uprizoritvijo Slovenskega stalnega gledališča (SSG) režiser Igor Pison sklepa diptih nizozemske avtorice Lot Vekemans, ki ga sestavlja še drama Ismena. Naslovno vlogo v predstavi, ki bo doživela slovensko praizvedbo, je prevzel Primož Forte.

Besedili nizozemske avtorice imata veliko skupnega, saj gre v obeh primerih za izpoved kontroverznega lika oziroma osebe, s katero je zgodovina iz različnih razlogov pometla. Če je Ismena živela v senci vidnejše, junaške sestre Antigone, bo Juda zarezal še globlje. Avtorica v tem primeru prestopi iz mitologije v zgodovino in v svetopisemsko pripoved z osebo, katere senca ni bila odvisna od Jezusovega bistveno večjega leska, ampak od neizbrisnega madeža izdajalca, ki je povzročil smrt na križu, so zapisali v SSG-ju.

Motrenje človeške plati zgodbe Jude
Vekemansova v besedilu iz leta 2007, ki je nastalo torej dve leti po Ismeni, problematizira sodbo in ne izbriše greha. Ne spušča se v teološke razprave, temveč opazuje človeško plat zgodbe, ne poudarja verskih zapovedi in se ne ukvarja z znanstvenimi odkritji, temveč se preprosto sprašuje o dejstvih. Dramsko besedilo zato prikazuje svetopisemska dejstva, ponuja mogoče odgovore na nezapisana poglavja in nazadnje prepušča mnenje vsakemu gledalcu posebej, so zapisali v gledališču.

Razvoj lika od začetka do konca predstave
Režiser in igralec sta delala na postopnem vstopanju igralca v lik s preobrazbo, ki se razvija od začetka do konca predstave. Pison je izbral tudi glasbo in kostume, ki črpajo iz popkulture, še beremo v najavi. Scenograf predstave je Marjan Kravos, dramaturg Sandi Jesenik, lektorica Tatjana Stanič, prevod je delo Mateje Seliškar. Vse predstave bodo opremljene z italijanskimi nadnapisi.

Drevišnja premiera monodrame Juda v mali dvorani Slovenskega stalnega gledališča Trst je napovedana ob 20.30, ob predstavi pa v ponedeljek napovedujejo še predavanje na temo Jude, ko bosta v Peterlinovi dvorani predavala režiser Pison in teolog Edvard Kovač.

Monodrama Juda v Trstu