Če izločimo voznika, odpravimo prometne zastoje
Dokler bo za volanom avtomobilov človek, bodo tudi prometni zastoji. Tudi s pojavom prvih avtonomnih vozil bodo ti ostali del vsakodnevnega prometa.
Urejanje prometa z avtonomnimi vozili
Objavljeno: 13. december 2018 ob 06:08
Ingolstadt - MMC RTV SLO

Ko bodo avtonomni avtomobili postali realnost, bi lahko udobne in brezskrbne vožnje v avtomobilih postale tudi precej bolj tekoče. Foto: Youtube
Izziv za tehnologijo avtonomne vožnje predstavlja prav nepredvidljivo vedenje človeka. Samovozeči avtomobili se bodo morali v vmesni fazi, ko bodo na cesti tako vozila, ki jih bodo upravljali vozniki, kot samovozeča vozila, spoprijeti z množico nepredvidljivih voznikov. Foto: Youtube
Uspeh bi bil že, če bi se vozniki držali razumljivih varnostnih razdalj, ki poleg preprečevanja naleta lahko, vsaj na avtocestah, pripomorejo tudi k odpravljanju nepotrebnega zaviranja in pospeševanja. Foto: EPA

Dokler bo za volanom avtomobilov človek, bodo tudi prometni zastoji. Tudi s pojavom prvih avtonomnih vozil bodo ti ostali del vsakodnevnega prometa. Vse dokler ne bo na cesti dovolj povsem avtonomnih vozil.

Vzrokov je lahko sicer več, tudi pregost promet, ki preprosto preobremeni ceste, da ne zagotavljajo več pretočnosti, potem pa so tu še prometne nezgode, pomanjkljivosti cestne infrastrukture in podobno.

V Avtomobilnosti smo že v poskusu dokazali, da je vožnja, če vozimo kolektivno, torej s konstantno hitrostjo, varnostno razdaljo in predvidevanjem, lahko tekoča in brez zastojev. Enako velja za speljevanje pri zeleni luči na semaforju. Najpogostejši zastoji izhajajo tudi iz same človeške narave.

Ena izmed velikih ugank reševanja pretočnosti prometa je, kolikšen odstotek voznikov mora spremeniti vozniški slog, da se začne pretočnost prometa znatno izboljševati. Odgovor iščejo tudi Audijevi raziskovalci, ki so tokrat predpostavili, da bodo spremenjen vozniški slog zagotovili samovozeči avtomobili.

Potrebna je kritična masa avtonomnih vozil
Vodja raziskave Flow pri Audiju Tilmann Schweiger je za televizijsko oddajo Avtomobilnost pojasnil, da so najprej izmerili posamezne učinke AV-jev, avtonomnih vozil. Izbrali so določeno mesto in vanj vključili samovozeče avtomobile. "Ugotovili smo, da potrebujemo vsaj 40 odstotkov AV-jev, da se pretočnost prometa izboljša. To je veliko. Od desetih avtomobilov morajo biti štirje samovozeči,“ pravi strokovnjak. Njihove raziskave so pokazale, da je miren slog vožnje AV-jev v mešanem prometu z ljudmi prej slabost kot prednost. Najpomembnejša je pretočnost prometa v križiščih. Promet se tu navadno ustavi pred rdečo lučjo.

Audi je zato razvil obveščanje storitve o semaforjih. "Vozniki audijev, na primer v Washingtonu, na armaturni plošči že danes vidijo, kdaj se bo na semaforju prižgala zelena luč. Temu podatku lahko prilagodijo vožnjo. V prihodnosti bodo tako obveščeni vsi avtomobili. Če vemo, kdaj prečkati križišče, lahko zelo dobro uredimo promet,“ pravi Schwiger. "Predstavljajte si, da so med sabo povezani vsi avtomobili v sistemu. Računalnik lahko vsakemu avtomobilu pove, kdaj naj prevozi križišče. Upošteva tudi pešce, ki prečkajo cesto. To mora biti zelo dovršen sistem.“

To velja tudi za Slovenijo
A da ne boste rekli, da vam prodajamo zgolj rešitve za milijonska mesta. Ne, tokratna Audijeva raziskava prihaja iz Ingolstadta, kjer je Audi doma. Iz mesta, v katerem imajo prebivalci bolj ali manj podobne mobilne navade kot Slovenci.

"Ingolstad ima 140.000 prebivalcev. A to še gre, saj ves promet poteka na štirih kolesih. Ni podzemne železnice in železnice. So samo avtomobili in avtobusi. Zelo primeren laboratorij za preučevanje avtomobilov na pretočnost,“ še pravi Sogovornik.

Raziskav na temo pretočnosti prometa v povezavi z avtonomno vožnjo je bilo do zdaj narejenih že veliko. Zelo se razlikuje delež avtonomnih vozil, potrebnih za nemoteno pretočnost prometa, nekateri strokovnjaki pa celo trdijo, da bi potrebovali zgolj desetino vseh današnjih avtomobilov, ki bi bili aktivni ves čas, razen ko bi bili priključeni na polnilnico za polnjenje baterij, da bi uravnavali potrebe vseh potnikov, ki za prevoz uporabljajo avtomobil.

Pametni tempomat kot orodje
Nadzor prometa s samovozečimi se avtomobili je mogoče še v povojih, a že zdaj obstajajo sredstva, ki lahko precej pripomorejo k povečanju pretoka prometa, če se le uporabijo tako, kot je treba. Primerno orodje, ki nam lahko pomaga predvsem na avtocestah, je vsekakor aktivni radarski tempomat, ki samodejno ohranja enako razdaljo do avtomobila pred nami. Radarski sistem (lahko tudi videosistem ali laserski radar) namreč meri in spremlja razdaljo od avtomobila pred nami in jo samodejno prilagaja hitrosti, s katero vozimo. Z aktivnim tempomatom opremljen avtomobil v kombinaciji s samodejnim menjalnikom lahko kot "delno samovozeči avtomobil" vozniku močno pomaga tudi v samem zastoju ali mestnem prometu. Ta mora le še spremljati promet in vzdrževati smer, sama pospeševanja in zaviranja pa opravi kar avtomobil sam.

V oddaji Avtomobilnost smo z Audijevim strokovnjakom povezali zastoje in avtonomna vozila.

Gr. P., Avtomobilnost
Prijavi napako

<< Pojdi nazaj
Komentarji
Hijena
# 13.12.2018 ob 06:23
"Vozniki audijev, na primer v Washingtonu, na armaturni plošči že danes vidijo, kdaj se bo na semaforju prižgala zelena luč."

V Sloveniji pa imamo na nekaterih semaforjih odštevalnike, kar je cenejša rešitev, saj ti ni treba imeti novega Audija, da veš kdaj se bo prižgala zelena ali rdeča luč!
whiteswan
# 13.12.2018 ob 06:58
To se lahko uredi z dobrim javnim prometom ( zeleznice, vlaki, viseci metroji itd..). Ne pa avtomobili ki sami krmarijo.
Osnova mobilnosti je zmanjsanje odvisnosti od avtomobila. Pri nas npr z zeleznisko infrastrukturo iz casa marije terezije pac ne mores konkirirat avtomobilu.
nimmer
# 13.12.2018 ob 06:46
Že dolgo se sprašujem a poklic policaj prometnik še obstaja? Ker ga nisem videl zadnjih 15 let na cestah.
Kar se dogaja pri nas na cestah je totalni kriminal, ker ni nobene kontrole in vsak dela kar hoče!

Se dostikrat zahebavam, da država denar pušča denar na tleh glede na število prekrškov, ki jih naštejem v teh 5 kilometrih ki jih naredim od doma do šihta in nazaj...
Guliarth
# 13.12.2018 ob 07:27
Včeraj videl mimovozečo mladenko cca 25 let v XXL kombiju pri cca 70 na omejitvi 50, oči na telefonu sms.
Najraje bi za njo zapeljal in ji pokazal narejen video, ko se mladenke, ki so si med vožnjo dopisovale in se zalele v mamo z hčerko v avtu.
Ne razumem, avtofon stane danes samo 25€, SMS lahko vedno počaka. A očitno bi se ji s tem kombijem moralo zgoditi, da bi komu čelno vzela življenje, da bi jo izučilo.
Predlagam, da zakonsko uvedemo avtofon, smse med vožnjo pa kaznujemo z 1000€ in 17 točk. Drugače ne bo te kulture.
EkoAvtoMoto2018
# 13.12.2018 ob 07:27
Prosim ne sanjat o avtonomni vožnji, ker v Sloveniji ne bo rešila gneče. Slovenija mora najprej urediti bistveno bolj osnovne zadeve.

Audi že omogoča avtonomn. vožnjo tretje st. ima tudi tehnologijo četrte in pete st. vendar je v Sloveniji še lep čas ne bomo imeli priložnosti preizkusit in z njo po vaše reševati gnečo. Sicer pa je pri nemških premium modelih že radarski tempomat dovolj učinkovit na naših AC/obvoznicah, tudi v primeru gneče oz. zastoja (držanje smeri, pospeševanje, ustavljanje,
ponoven zagon motorja, speljevanje, vožnja iz AC na izvoz itd.).

Pretočnost bomo v Sloveniji rešili s sodobnimi prometnicami, predvsem dodatnimi pasovi. Trije pasovi so danes minimalni standard, nuja, če moramo imeti vinjeto bi bilo tudi pošteno, da lahko vozimo vsaj max. dovoljeno hitrost konstantno. Seveda v temu primernih razmerah. Omejitve na 100 km/h na recimo odseku N.Gorica – Razdrto in zahtevana vinjeta je kraja pri belem dnevu.

Še bolj učinkovit ukrep na območju prestolnice, kjer je največ gneče in se še dodatno iz dneva v dan povečuje (= daljši čas vožnje v prestolnico iz istega mesta/kraja dan za dnem), bi bila decentralizacija države. Tistih več kot 100.000 ljudi, ki se dnevno vozijo v prestolnico mogoče celo avtomobila ne bi potrebovali ali bi imeli vsaj krajšo vožnjo. Ljubljančani pa bi spoznavali lepote naše dežele. Na žalost je to pobožna želja. Še večja pobožna želja pa razdelitev Slovenije na pokrajine, po zgledu Južne Tirolske (Südtirol) vs Italija.
eMZe
# 13.12.2018 ob 07:54
Tole z varnostno razdaljo se sliši tako fino...
dokler ne izračunaš, da s predpisano varnostno razdaljo ne moreš spraviti dovolj vozil po cesti.
Predlagana varnostna razdalja spravi namreč največ 1800 vozil na uro po posamezni žili.

Drugače pa namesto avtonomnih vozil lahko instaliramo sposobne voznike (ne take, ki sami trdijo, da so najboljši), pa bo vse ceneje in hitreje.

Ste opazili dve novi slovenski navadi na cesti? Poleg standardnega
- pozabimo dati smernik, pa se prekladamo s pasu na pas, zavijamo, ...
- peljemo pod omejitvijo do rumene luči, potem poskrbimo, da gremo ravno samo še mi skozi rumeno ali rdečo
opažam zadnja leta
- neskončno počasno zavijanje v križiščih, običajno s terenci (ki se lahko prevrnejo ali kaj?)
- ob zavijanju desno (na pumpo ali z avtoceste) tako, da še lep čas vozimo po obeh pasovih, čeprav peljemo že s polovico hitrosti
BepaJoseph
# 13.12.2018 ob 07:51
Par hitrih ukrepov za Ljubljano:
-vsi vozniki bi morali opraviti dodaten kratek tečaj in izpit iz pravilne vožnje v krožnih križiščih
-4 enomesečne akcije preverjanja vožnje kolesarjev, ki se vozijo po napačnih straneh , prehodih za pešce in na ta način dodatno ovirajo promet. Če to ne bo učinkovalo, bi bila potrebna registrska številka koles in kamere na vseh križiščih na vseh prehodih, da se bo lahko našlo prekrškarje
-nova obvoznica za tranzitni promet (ok-ta ne bo ravno hitro-bo pa nujna)
-dodatni pas na obvoznici ali vsaj razširitev izhodov ter utripajoči znaki s priporočeno hitrostjo, da bi promet potekal bolj tekoče
-sinhronizacija semaforjev in sicer tako, da se analizira 24/7 delovanje prav vsakega semaforja in ugotovi, kdaj so in v kateri smeri so konice. Sedanji sistem očitno ne deluje dovolj dobro...
topol
# 13.12.2018 ob 07:45
Ko smo že pri semaforjih. V Mengšu ne morejo preprogramirati niti navadnega semaforja, da bi skrajšal čas zelene iz Kamnika in podaljšal zeleno iz smeri letališča. Že nekaj let imajo obvoznico, programa za semafor pa še niso prilagodili. Vse le ni tako enostavno, če niso v doglednem času rešene niti osnovne stvari.
DamijanD
# 13.12.2018 ob 06:24
V teoriji - v praksi pa zaenkrat še ne: najboljši na tem področju (Waymo - ex Google), dejansko povzročajo zastoje, ker vozijo "preveč" previdno.
mertseger
# 13.12.2018 ob 09:13
V centralni aziji kjer sem letos vozil nimajo ne audijev ne odštevalnikov na semaforjih ampak vsi spremljajo promet tako da ob prižigu zelene speljejo tako prvi kot 20 v koloni naenkrat. Nekaj česar v sloveniji ne bomo nikoli videli.
xes
# 13.12.2018 ob 08:30
Promet v Ljubljani se umirja ... vozila pretežno stojijo!
taubi
# 13.12.2018 ob 08:22
Dokler bo avto za preveč ljudi nek statusni simbol. Enako velja za stil vožnje lahko kar pozabimo. 20 letni obriti mulo v BMWju. Da bo on vozil brez hitrih pospeškov in zaviranj. Pa vi nimate pojma. On zna vozi. Ostali nimamo pojma.
koncert
# 13.12.2018 ob 07:44
Več ali manj so prometni strokovnjaki geniji; imel bi le pripombo glede večine majhnih krožišč, kjer naj bo v dobro živcev voznikov v krožišču samo en vozni pas.
opat
# 13.12.2018 ob 06:46
Ta teorija je stara že vsaj 30 let. Ne vem zakaj grejete toplo vodo? Začnimo gledati v porihodnost in pričnimo izumljati novosti. Ne vračajmo se v kameno dobo.
TineB
# 13.12.2018 ob 10:15
Če izločimo voznika, odpravimo prometne zastoje

Itak. Saj če odstranimo človeški faktor iz marsičesa, rešimo vse probleme. Tudi če človeka z Zemlje odstranimo ali izločimo, bo naš planet rešen večine problemov, ki ga težijo. ;)

#noregobe.press
svyatoslav
# 13.12.2018 ob 09:08
Ni problem človek, ampak zgrešena politika, ko vsak butelj dobi vozniško. 40 in več ur (celo 60-80) za opravljanje vozniškega izpita - potencialna nevarnost in ovira na cesti. Kako jih prepoznati: imajo fobije med vožnjo, pred praznim krOžiščem se vedno zaustavijo in čakajo v nedogled, pri rdečem semaforju držijo nogo na zavori tudi po 2 minuti, ali pa drži pritisnjeno sklopko, pri voćnji mimo CP vozi 40 km/h po prehitevalnem pasu, na AC prehiteva pri 110 km/h in naredi kilometrsko kolono, volan drži z obema rokama tako močno, da roke pomodrijo, ob rahlem dežju zmanjša hitrost na AC za polovico, po snegu se cijazi 30 km/h...
RedStar
# 13.12.2018 ob 07:59
Jaz mislim, da tole napisano je samo ena reklama za Audi. Pa bi jih jest te mojstre vprašal, kaj ti bo sofisticiran sistem, če je pretočnost prometa omejena z infrastrukturo,...

Moj predlog rešitve, ki je daleč najcenejši, najhitrejše izvedljiv,... mogoče še kaj,...

Vprašajmo se kakakšen je promet? ENOSMEREN! Zjutraj vsi v mesto, popoldne vsi iz mesta vn,... kaj je treba narediti? Semaforje prilagodiš temu režimu, se pravi zjutraj je zelena luč na vpadnicah proti centru daljšega intervala in obratno popoldne,.. promet je potrebno čim prej v mesto spravit in iz mesta,...

To je rešitev, če ne delaš na infrastrukturi, ki bi omogočala, da potniki sploh ne bi potrebovali avtomobila, sigurno je deloma rešitev tudi v tem, da izboljšaš javni promet in ga narediš učinkovitega! Dokler porabim 2x več časa z javnim prometom kot z avtom, mi niti na misel ne pride, da bi se vozil z javnim prometom....
TineB
# 13.12.2018 ob 10:30
Btw, noben algoritem za AI oz DML še ne zna uspešno replicirati človeške intuicije. Ker nima dovolj input podatkov na voljo, saj ni senzorjev za to.

In pri vožnji ti opazovanje soudeležencev v prometu in intuicija (poznavanje človeške psihologije) pomagata. Gledaš drugega v obraz in oči ter ocenjuješ, ali te je opazil ali ne. Mogoče ti celo pokima. Gledaš, če ima kdo slušalke v ušesih ali je na telefonu in ni pozoren na dogajanje. Opazuješ, ali gre za odraslega ali otroka ali ostarelo osebo in oceniš, ali bo ravnal varno ali ne. In teh primerov je še polno.

Tega pri avtonomni vožnji še ni, ker ni senzorjev za to. Morali bi imeti na avtomobilih kamere visoke ločljivosti, ki bi spremljale človeške obraze (kar je itak no-go z vidika varovanja zasebnosti) soudeležencev v prometu in algoritem ter zmogljive procesorje, ki bi znali in vedeli oceniti ter presoditi ter napovedati ravnanje udeleženca in potem primerno reagirati.

Danes so algoritmi pač preveč previdni - vsakič, ko zaznajo najmanjšo potencialno nevarnost, odreagirajo. In še to ponavadi preveč burno. In zato vam vedno pri teh asistenčnih sistemih vse nekaj piska in utripa; rumeni trikotniki npr. Vozilo zahteva, da prevzamete nadzor nad njim ali samo ukrepa z manevri (naglo zaviranje v sili, naglo pospeševanje , z manevri za izogibanje oviri itn).

Dolgo je še do udobne, učinkovite in varne avtonomne vožnje. Sploh ker je vključen še človeški faktor v to enačbo - drugi človeški soudeleženci v prometi.

Ja, če bi bilo vse avtomatizirano, brez človeškega upravljanja vozil, bi vse potekalo bolje. A da bi ljudem prepovedali upravljanje vozil in vsem zapovedali uporabo samovozečih vozil je pa že nekaj na nivoju "1984". Nobene zasebnosti več.
štajerc64
# 13.12.2018 ob 10:17
če izločimo drek, se bolje počutimo .
Felipao
# 13.12.2018 ob 08:45
Jasno, že spet so vozniki vsega krivi, ne pa zastarela in nezadostna infrastruktura.
Fleaa
# 13.12.2018 ob 08:12
zakaj se vsako jutro iz Gorenjske proti Ljubljani pri Vodicah kar naenkrat vse ustavi, pol pa počas spet steče?
ker sta dve koloni iz Gorenjske in ena iz Vodic, torej trije curki se morajo združit v enega... in tudi če tri pipe odpremo v eno korito, leto ne bo lepo požiralo.... razen mogoče, če ni Audi korito?
lordslayer
# 13.12.2018 ob 07:35
gneče bodo dokler bodo zdolgočaseni vozniki vozili 100 mimo tovornjakov ... teh se pač ne moremo losati, tako da preostane vožnja tovornih vozil z železnico, kar je pa tudi utopija ... torej, gneče ostajajo
vrtojb56
# 13.12.2018 ob 11:42
Nehajte že lagat, da so vsi zastoji zaradi voznikov. Potrebujemo dejanske rešitve v praksi, ne pa laganje. Več pasov, tovornjake na vlake, razpršitev gospodarstva .... To so rešitve, ne pa vaša nakladanja.
yoda
# 13.12.2018 ob 10:11
Policija bi morala kaznovati tiste, ki ostanejo v križišču. Taki v konicah povzročajo zastoje v mestih.
alex_l
# 13.12.2018 ob 08:46
Pa dajmo, dokljer še nimamo avtonomnih vozil sami malo bolj pametno vozit.
Tista akcija na valu 202 z varnostno razdaljo je bila super se je poznalo na cesti.
Dva grdi navadi voznikov, ki jih lahko enostavno odpravimo in povečamo pretočnost:

1. zelo upočasnjena vožnja (včasih tudi ustavljanje) ob vsakem avtomobilu, ki je ustavljeno ob avtocesti... sploh pa, če je zraven še policija ali rešilec - zastoji nastanejo tudi na drugem pasu AC. Torej, če vidite nesrečo, peljite z navečjo še varno hitrostjo mimo in ne "prodajajte zijal"

2. Tisti, ki se vljučujete na AC na odcepih blizu Lj v jutranji konioci (Grosuplje, Vrhnika itd) ; za božjo voljo ne takoj zaperljat na prehitevalni pas, vozite vsaj nekaj 100 m po desnem pasu. Ker ko izsilite prednost vozniku na prehitevalnem pasu, ta sunkovito zabremza in nastane efekt elastike. Dnevno se dogaja, da je zjutraj na dolenjski avtocesti zastoj med Grosupljim in stacinarnim radarjem na kncu mosta med obema tuneloma. Potem je do Ljuibljane promet tekoč. To se zgodi ravno zaradi voznikov, ki se preveč agresivno vključujejo na AC...
zapravico
# 13.12.2018 ob 08:29
Če bi se šlo našim policajem za pretok prometa,bi ukrepali,ampak za njih je najboljši ukrep za grmovjem meriti prekoračeno hitrost.
zapravico
# 13.12.2018 ob 08:25
Trenutni problem je to,da pol ljudi ne zna pravilno voziti,da o kulturi ne govorimo.
PomisliSe1x
# 13.12.2018 ob 07:20
kaj pa hitri vlaki, po vzoru Japonske?
podzemne zeleznice in tramvaj?

ce je Ljubljana najlepse mesto pa mogoce ni najbolj napredno in najvecje, z najboljsim javnim prevozom

kot receno v prejsnjem clanku:
TREBA BO OMEJITI POTOVALNE RAZVADE
ThePianoGuy
# 13.12.2018 ob 07:01
"Predstavljajte si, da so med samo pobezani vsi avtomobili v sistemu

Ja, ko avto pobeza, bomo v riti!
JozaTuzni
# 13.12.2018 ob 06:30
Absolutno resnično!
nuLanuLa
# 13.12.2018 ob 12:16
Kaj pa če se bo dobil hacker, ki bo povzročil. da bodo vsi avti vozili pol metra čez črto?
los-t
# 13.12.2018 ob 11:08
Že navadni pametni telefon in računalnik sta ratala cela znanost pri zaščiti pred virusi, kaj lahko naredi virus v pametnem avtomobilu si pa lahko samo predstvljamo. Ne hvala, raje kolona kot avtonomno skozi rdečo.
Kje mate glavo ljudje, ti IT-jevci bi nas radi navlekli na tehnologijo ko mulca na heroin, pol bi nam pa zdravila doživljenjsko prodajali (beri antivirusne programe). Smart TV ni pri meni doma, internet uproabljam samo za nujne zadeve, razmišljam da bi odložil pametni telefon in si nabavil staro Nokio, ne pa da si še dodatno zapletam življenje s temi IT igračami, dejte no, pomislte mal kaj je življenje!? Pritiskanje knofov in plačevanje nepotrebnih storitev pri katerih vsem date vse svoje osebne podatke in informacije o vsaki uri svojega dneva ali svobodno človeško dihanje?
jgjg
# 13.12.2018 ob 10:04
NIso vedno zastoji zato, ker je preveč avtomobilov.
Velikokrat so zastoji, ker ljudje ne znajo voziti in speljati, ko se prižge zelena. Jaz temu pravim, ko se prižge zelena luč, počakaj še pet sekund.
Če bi se večina premaknila ob zeleni in potegnila čez križišče, bi jih veliko več prišlo čez, ali pa da vidijo da je za pešce rdeča, vsaj takrat naj pospeši, ampak ne, vozi 20 na uro in se pelje vsaj čez rumeno, če ne čez rdečo, kot da je sam na cesti.
Ali pa tam kjer so cone 30 divjajo, kjer je pa 50 ali pa 60, pa sanjajo.
Pa telefoni, to je grozno, le kako ste prej preživeli, ko niste imeli 24 ur na dan v roki telefona?
Srečno vožnjo!
Saj ni treba, da ste vedno priklopljeni. Ko se šofira, se naj šofira, ne pa ukvarja s telefonom.
Lovec
# 13.12.2018 ob 09:30
Strinjam se s tem, da so vozniki krivi za zastoje.
Ne bom se pa strinjal s hlapčevsko propagando umetno ustvarjanja potreb. Kombinacija avtonomnih vozil in navadnih bo povzročila kaos.
Avtonomna vozila vozi programska oprema, za katero stoji še OS. Idealiziranje avtonomnega bozila je butasto.
bosto
# 13.12.2018 ob 09:29
Heh, zastoji na cestah so posledica zelo povečanega števila vozil, ne pa slabih voznikov.

Število vozil bi se lahko zmanjšalo s souporabo vozil, ali pa z vzpostavitvijo uporabnega medkrajevnega javnega prevoza. Gremo se razvito državo, a ne moremo posodobit železnice niti na nivo 20ega stoletja, pa večina lokalnih cest je še vedno po trasah kolovozov za vozove.

Od samovozečih vozil pa bojo imeli največ njihovi proizvajalci.
Radoveden
# 13.12.2018 ob 09:15
Ročni menjalniki so za v zgodovino
LosAlamos
# 13.12.2018 ob 08:23
Zastoje skoraj odpravimo že, če enega voznika prestavimo v drug avto kot sovoznika. ;D
AM
# 13.12.2018 ob 07:46
"Če izločimo voznika, odpravimo prometne zastoje"

Dokler se elektronika ne pokvari, ali kdo prevzame nadzor nad njo.
amigo
# 13.12.2018 ob 15:10
Ne vem kaj bi ti pomagal laserski tempomat, če se pa vedno najde kakšen idiot, ki se ti ne glede na hitrost zalepi za rit. Vozniška kultura v Sloveniji se stalno slabša. Kmalu bo kot je v Iraku ali Pakistanu.
nuLanuLa
# 13.12.2018 ob 12:15
A če bo ldo prekršek naredil ali pa če bo v avtu kriminalec; a te bo avtomatsko peljal na policijsko postajo?
hepimen
# 13.12.2018 ob 11:29
"Ne razumem, avtofon stane danes samo 25€, SMS lahko vedno počaka. "

Mythbusters sta naredila test. Tako običajno kot prostoročno telefoniranje sta enaka distrakcija za voznika. Razlika je zgolj v tem, da imaš pri prostoročnem telefoniranju prosti obe roki, ampak na vožnjo pa vseeno nisi osredotočen.

Prihodnost je v glasovnih asistentih.

Ja, dokler je asistent samo za dajanje navodil. V nasprotnem primeru - beri zgoraj.
Henrik
# 13.12.2018 ob 11:06
V SLO bi se večina prometnih zastojev rešila z decentralizacijo države ...
melanholik
# 13.12.2018 ob 10:54
whiteswan

# 13.12.2018 ob 06:58
Prijavi neprimerno vsebino To se lahko uredi z dobrim javnim prometom ( zeleznice, vlaki, viseci metroji itd..). Ne pa avtomobili ki sami krmarijo.
Osnova mobilnosti je zmanjsanje odvisnosti od avtomobila. Pri nas npr z zeleznisko infrastrukturo iz casa marije terezije pac ne mores konkirirat avtomobilu.

Ma ja, to so malo totalitarne fantazije. Osnova sodobne družbe pač je osebni prevoz, ki nam omogoča, da gremo kamorkoli, kadarkoli želimo, ne pa tja in takrat, ko nam to pove centralna avtoriteta. In verjemite, da se nobena rešitev, ki bo skušala to odpravit, med ljudmi ne bo uveljavila.
Aja, in še glede car poolinga - to je spet en visokoleteč koncept, ki pa v resnici ni čisto nič novega. Kaj, a družina gre na morje z enim avtom ali s tremi? A ko gre družba v hribe, gre vsak s svojim avtom ali se organizirajo, da gre čim manj avtov? Car pooling je vedno deloval, tudi pri nas, seveda takrat, ko je bilo to praktično.
mjurma2
# 13.12.2018 ob 10:49
Manj bo gužve. Ker mene ne bo na cesti.
5tane
# 13.12.2018 ob 10:42
Še malo pa nas bodo zamenjali roboti v posteljah.
Altknight
# 13.12.2018 ob 10:33
Kdo bo odgovoren ob nesrecah?
Binder Dandet
# 13.12.2018 ob 10:07
"Če bi se večina premaknila ob zeleni in potegnila čez križišče, bi jih veliko več prišlo čez, "

Se pojavi zelena. On se pa čez 10 sekund prestavi za pol avta v križišče, da bi zavil levo. Ko se sprosti napsroti vozeča kolona, on potrebuje 5 sekund, da se skobaca skozi križišče. Ostali ostanemo na rdeči. Takšni so mi "najboljši".
mirora
# 13.12.2018 ob 09:26
Ljubljana si zasluži krožišča in ne neumnih in zastarelih semaforjev. Tukaj človeški dejavnik ne more vplivat, ampak gospod, ki ste ga izvolili za župana.
Radoveden
# 13.12.2018 ob 09:20
In pa kaj če nam raziskave strokovnjakov. Tu imamo komentatorje ki so si vzeli 5 minut in niso zapravili toliko časa kot strokovnjaki a so vendar prišli do boljših rešitev.
LosAlamos
# 13.12.2018 ob 08:24
No vsakega drugega voznik mislim. ;)