Na sliki maketi vlaka, ki je v celoti plod kitajskega znanja. Foto: EPA
Na sliki maketi vlaka, ki je v celoti plod kitajskega znanja. Foto: EPA

V nasprotju z običajnimi vlaki magnetni vlaki lebdijo nad progo, poganja pa jih močno elektromagnetno polje. Ker ni trenja, lahko dosegajo veliko večje hitrosti. Novi vlak je v celoti plod kitajskega znanja.

Vlak, ki so ga izdelali v državnem koncernu CRRC, je v torek zapustil proizvodne prostore v kraju Čingdao na vzhodu države. Dokončanje vlaka je "velik dosežek pri razvoju železniškega prometa v državi," je sporočil kitajski državni svet. Preden bo vlak začel voziti potnike, ga bodo še nekaj let preizkušali.

Prvi tovrstni magnetni vlaki bi torej lahko začeli voziti čez pet do deset let. Čas potovanja med Pekingom in Šanghajem bodo prepolovili – namesto pet ur bodo potniki potovali dve uri in pol. Po podatkih vlade načrtuje železniške povezave z novimi vlaki več večjih kitajskih mest in pokrajin.

Prvi magnetni vlak na Kitajskem je začel delovati leta 2002. Zgradili sta ga nemški podjetji Siemens in Thyssenkrupp, povezuje pa šanghajsko letališče Pudong s središčem mesta. Njegova najvišja hitrost je 430 kilometrov na uro.