Prvi gledalci filmu
Prvi gledalci filmu "zamerijo" predvsem to, da je bil promoviran kot idealno razvedrilo za silvestrovo, v resnici pa je zahtevna umetniška drama. Foto: IMDb

Ko je režiser Bi Gan maja na festivalu v Cannesu predstavljal dramo Long Day's Journey Into Night, je številne kritike pritegnil z zahtevno, počasi odvijajočo se dramo o moškem, ki se v iskanju izgubljene ljubezni vrača v domače mesto. Opozarjali so na velikopotezen, kar uro dolg prizor, posnet v enem kadru, in krajši odlomek, ki se poigrava s 3D-tehnologijo.

Pred prihodom na redni spored kitajskih kinematografov so filmu napovedovali za odtenek večji uspeh kot režiserjevemu prejšnjemu, drami o dveh depresivnih podeželskih zdravnikih. A so se motili: drama je na prvi dan predvajanja, 31. decembra, zaslužila celo več kot Venom in drugi hollywoodski spektakli.

Film za silvestrski poljub
Zahvala za to gre najbrž premišljeni oglaševalski strategiji, ki je morebitne obiskovalce nagovarjala, naj točno ob polnoči, ko bo predvajan sklepni poljub na platnu, tudi sami začnejo poljubljati v kinu. Kampanja je film oglaševala kot "idealen film za prvi zmenek" in ga opremila s sloganom: "Že veste, kako boste tisto posebno osebo povabili na zadnji film leta 2018?

Približno 13 milijonov evrov je film zaslužil samo s predprodajo vstopnic; toliko projekcij je bilo popolnoma razprodanih, da so na sporede uvrščali še dodatne. Državna televizija se je pridružila zganjanju cirkusa in v posebnem prispevku spraševala: "Kako boste preživeli zadnjo noč leta 2018? Ob filmu Konec dolgega dneva ali ob veliki večerji?"

Fenomen ni omejen samo na Kitajsko: pred tremi leti so bili ameriški gledalci silno nejevoljni na film The Witch, ki se je izkazal za intelektualno grozljivko. A
Fenomen ni omejen samo na Kitajsko: pred tremi leti so bili ameriški gledalci silno nejevoljni na film The Witch, ki se je izkazal za intelektualno grozljivko. A "krivda" je takrat ležala pri distributerju, ki je film zmotno uvrstil na spored multipleksov, in ne pri zavajajočih promocijskih materialih. Foto: IMDb

A navdušenju je sledilo razočaranje. Številni obiskovalci premiernih projekcij trdijo, da so se počutili ogoljufane, češ da so zaradi promocije verjeli, da jih čaka mainstreamovski film. Zdelo se jim je, da so tarča posmeha kulturnih snobov. Eden izmed komentatorjev na družbenem omrežju Weibo takole: "Tisti, ki pravijo, da je imel film globok umetniški pomen, ki ga ne razumemo, jejte drek."

Ljudje so množično zapuščali kinodvorane, drugi pa so vsaj del film oddremali. Na kitajski agregatni spletni strani maoyan ima film trenutno oceno 2,8 (od 10), komentatorji pa ga opisujejo kot "najhujši film vseh časov". Odzivi so bili tako močni in tako hitri, da je zaslužek že v drugem dnevu padel na dober milijon evrov.

Režiser je upal, da bodo ljudje sprejeli izziv
29-letni režiser še vedno zagovarja promocijsko kampanjo, češ da je upal, da si bodo ljudje na ta način "pustili razširiti svoja filmska obzorja". "Moji kolegi, zadolženi za promocijo, niso goljufali in niso kradli – mislim, da niso naredili ničesar narobe. Tudi sam prihajam iz obrobnega mesta. Ali naj ljudje tam gledajo samo blockbusterje? Vedno sem mislil, da morajo imeti več možnosti, čeprav sem seveda vedel, da jim moj film ne bo nujno všeč."