Gre za potovanje v obliki hitrega in energetsko učinkovitega prevoza znotraj cevi z nizkim tlakom. Znotraj podtlačnih cevi naj bi transportna vozila dosegala hitrost večje od 1000 kilometrov na uro. Foto: Space X
Gre za potovanje v obliki hitrega in energetsko učinkovitega prevoza znotraj cevi z nizkim tlakom. Znotraj podtlačnih cevi naj bi transportna vozila dosegala hitrost večje od 1000 kilometrov na uro. Foto: Space X
Sorodna novica Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Elon Musk je idejo o potovanju znotraj cevi s skoraj zvočno hitrostjo predstavil že leta 2013. Razvoj na tem področju se v času do danes ni ustavil.

V puščavi Nevada je družba Virgin Hyperloop končala prve testne vožnje s potniki na krovu kapsule skozi vakuumsko cev. S hitrostjo okoli 170 kilometrov na uro je kapsula svoje prvo potovanje s posadko opravila skozi 500 metrov dolgo cev. Za pot je potrebovala 15 sekund, so sporočili iz Virgin Hyperloopa.

Prvi poskus s človeško posadko so izvedli na 500-metrski trasi v puščavi Nevada. Foto: Virgin
Prvi poskus s človeško posadko so izvedli na 500-metrski trasi v puščavi Nevada. Foto: Virgin

Hitrosti, večje od 1000 km/h

Preden sta zaposlena Josh Giegel in Sara Luchian sedla v kapsulo na testnem polju v puščavi Nevada, je bilo tam opravljenih že okoli 400 preizkusov brez posadke. Cilj Virgin Hyperloopa je, da nekega dne s kapsulami dosežejo potovalno hitrost, večjo od 1000 kilometrov na uro.
Prvotna ideja avtomobilskega in vesoljskega pionirja Elona Muska (Tesla/SpaceX) je bila, da prevaža ljudi s hitrostjo zvoka v kapsuli, ki deluje kot nekakšna pnevmatska cev. Musk si je zamislil, da bo na tak način naredil rvolucijo v potniškem prometu.

Kapsule za 28 ljudi

Ustanovitelj britanske skupine Virgin Group, v katero spada tudi Virgin Hyperloop, Richard Branson, je razvoj komercialno usmeril naprej. "Z uspešnim preizkusom smo pokazali duh inovativnosti, ki bo v prihodnosti spremenil način našega življenja, dela in potovanja ljudi ," je Branson zapisal v sporočilu za javnost.

Dvosedežno kapsulo, uporabljeno na testu, pri Virginu uporabljajo zgolj za dokazovanje, da je potovanje v kapsuli dovolj varno za ljudi. Za komercialno delovanje naj bi Virgin v nekaj letih izdelal kapsule z 28 sedeži . Virgin Hyperloop sicer ni edino podjetje, ki se ukvarja s takšnimi transportnimi sistemi. Podobne koncepte razvijajo tudi druga podjetja.