Ladjo bo na pot pospremil tudi indijski premier Narendra Modi, ki je prepričan, da bo to potovanje postalo eno najpomembnejših infrastrukturnih projektov v državi, še več, vlada je prepričana, da bo zagonu turizma dalo nov zagon.

Ladja bo plula večinoma po indijski najsvetejši reki Ganges in po drugih rekah, ki tečejo skozi pet indijskih zveznih držav, zašla bo tudi na ozemlje Bangladeša. Obiskovalci si bodo lahko na poti ogledali več narodnih parkov, znamenitosti pod zaščito Unesca in doživeli utrip velikih mest, piše CNN.

Na krovu bodo preživeli kar 51 dni, kar pa ni najdaljše križarjenje na svetu – leta 2019 je neka ladjarska družba ponudila 245-dnevno potovanje, ki se je začelo v Londonu, gostje pa so nato z ladjo obiskali šest celin.

"To bo neverjetno potovanje, ki mu na svetu ni enakega," je konec decembra dejal premier Modi, ki je prepričan, da bo plovba po Gangesu v državo privabila nove turiste.

Prostor le za 36 potnikov

Križarka MV Ganga Vilas po velikosti ni primerljiva z največjimi križarkami na svetu, saj lahko na krov sprejme le 36 potnikov, ki bodo prebivali v 18 razkošnih suitah, zanje pa bo skrbelo 48 članov posadke. Ladja se imenuje po indijskem imenu za Ganges – Ganga.

Križarjenje so Indijci nameravali začeti že leta 2020, a je njihove načrte prekrižala pandemija covida-19. Računajo, da bodo privabili največ gostov iz Evrope; na prvi plovbi bo dejansko največ Švicarjev in Francozov.

Za Indijce je Ganges najsvetejša reka. Foto: EPA
Za Indijce je Ganges najsvetejša reka. Foto: EPA

Predstavnik podjetja Antara, ki je lastnik ladje, je dejal, da sprva načrtujejo le dve takšni križarjenji na leto, oktobra in marca, ko je vreme ugodno, raven Gangesa pa je dovolj visoka. Vozovnice za plovbi v letu 2024 so že zdavnaj razprodane, čeprav stanejo zares zajeten kup denarja – med 47.000 in 50.000 evri na osebo.

Potovanja z ladjami križarkami po rekah so priljubljena predvsem po Evropi, kjer ladje vozijo po Donavi, Renu in Seni, pa tudi v Severni Ameriki. V Indiji bo verjetno glavna težava velika onesnaženost Gangesa, ki negativno vpliva na milijone Indijcev, ki živijo v gosto poseljenih območjih, kot je Varanasi.

Indija ima sicer osem ladij, ki so primerne za plovbo med Varanasijem in Kalkuto, rečni turizem pa nameravajo še pospešiti z gradnjo desetih potniških terminalov ob reki Bramaputra. A ne bodo se ustavili le pri rekah, saj želijo za turizem izrabiti tudi jezera v nemirni pokrajini Kašmir, ki leži med Indijo in Pakistanom.