Onesnaževanje
(5)
Madež se je v treh dneh povečal na več kot 300 kvadratnih kilometrov. Foto: Reuters

Dodaj v

Madež po razlitju nafte v Vzhodnokitajskem morju se hitro širi

Nihče od 32 članov posadke trčenja ni preživel
22. januar 2018 ob 12:12
Peking - MMC RTV SLO, STA

V Vzhodnokitajskem morju, kjer je nedavno potonil iranski tanker, se je površina naftnih madežev od srede do nedelje povečala s 101 na 332 kvadratnih kilometrov.

Nafta se je začela izlivati 14. januarja, ko je tanker, na katerem je bilo 32 članov posadke, potonil, in sicer dober teden dni po trčenju s kitajsko tovorno ladjo 300 kilometrov vzhodno od Šanghaja. Na iranskem tankerju je bilo 136.000 ton lahke nafte, ki na vodni površini ne oblikuje običajnih črnih madežev, je pa vseeno zelo škodljiva za morsko življenje in jo je težje ločiti od vode. Vse člane posadke, med njimi je bilo 30 Irancev in 2 Bangladeševca, so razglasili za mrtve, doslej pa so našli le tri trupla.

Kitajski okoljski strokovnjaki so že po takoj po nesreči opozorili na možnost ekološke katastrofe.

Če bi se v morje razlil celoten tovor tankerja, bi nastal največji naftni madež v več desetletjih, ki se je razlil z ladje. Pred tem je največji madež nastal v Omanskem zalivu leta 1972, ko je iz tankerja Sea Star izteklo okoli 115.000 ton nafte. Sicer se je ena največjih okoljskih katastrof, povezanih z izlitjem nafte, zgodila leta 2010 v Mehiškem zalivu, ko je po eksploziji na naftni ploščadi Deepwater Horizon 20. aprila, v kateri je umrlo 11 delavcev, v morje izteklo 3,19 milijona 159-litrskih sodčkov nafte.

K. T.
Prijavi napako
Komentarji
HOR
# 22.01.2018 ob 14:00
"...Madež po razlitju nafte v Vzhodnokitajskem morju se hitro širi..."

Ponesrečeni iranski tanker Sanchi ni nosil surove nafte, ampak kondenzat, ki je tekoči stranski proizvod proizvodnje zemeljskega plina in nekaterih vrst olja. Takšnih izlivov je malo in tak izliv v morje je največji do sedaj, posledice pa dokaj neraziskane.
Ta kondenzat je večinoma sestavljen iz alkanov in bistveno lažji od surove nafte in visoko gorljiv , vsebuje več manjših, enostavnih molekul in manj velikih, kompleksnih molekul, snov pa je toksična tudi za vdihovanje...

V najboljšem in dokaj verjetnem scenariju bo to gorivo na površju morja tvorilo tisočinke milimetra tanko plast, ki bo večinoma izhlapela v ozračje, v najslabšem pa se bo tanka strupena plast zelo razširila in se počasi strupeno raztapljala v morje, kar pa je le malo verjetno saj je ta snov slabo topljiva v vodi...
Načrt pa obsega tudi zažiganje preostale količine v tankerju.
LINK ali
www.theatlantic.com/technology/archive/2
018/01/the-oil-spill-that-wasnt/550820/
LINK
www.theguardian.com/world/2018/jan/16/ea
st-china-sea-oil-tanker-disaster-what-it-means-for-the-environment
Baba Tečna
# 23.01.2018 ob 07:31
Če bi se tole pripetilo ZDA, bi forum pregorel od gneva.... tako pa očitno tole nikogar ne moti preveč.
Miham
# 22.01.2018 ob 13:52
zakaj se tega ne da zazgati?
Mr.Bong
# 23.01.2018 ob 23:49
Sam res, nobenga ne zanima ta ekološka katastrofa.
Ko bo pa JJ naslednjič prdnil, pa 1000+ komentarjev.
Ja, res smo en čuden narod..
janezi
# 22.01.2018 ob 13:03
kitajci v rokavčke in vedra v roke.
Kazalo