Številni kupci letalskih vozovnic za polet v Havano so ostali doma in brez denarja. Foto: Reuters Foto:
Številni kupci letalskih vozovnic za polet v Havano so ostali doma in brez denarja. Foto: Reuters Foto:

Kot nam je povedal Gašper Markelj, eden od štirih prijateljev, ki so pri Flymeridianair že spomladi leta 2016 vplačali okoli 1.600 evrov za štiri letalske vozovnice, jih je posrednik šele mesec dni pred odhodom, oktobra lani, obvestil, da je šla letalska družba, s katero so imeli sklenjeno pogodbo, v stečaj. "So nam pa ponudili nadomestni let za januar 2017 po isti ceni, le z drugim letalskim prevoznikom." Ponudbo so sprejeli, cena novih vozovnic je ostala enaka, a jih nikoli niso prejeli.

Flymeridianair brez komentarja

Ko se je približeval datum novega odhoda v Havano, pripoveduje Markelj, jih je posrednik ponovno obvestil, da imajo težave tudi z novim letalskim prevoznikom. "Tokrat so rekli, da je šla v stečaj tudi ta družba in da bodo sklenili pogodbo z novim, tokrat kubanskim prevoznikom. Ponudili so nam nov termin potovanja brez doplačila, a smo ponudbo zavrnili in zahtevali vračilo denarja." Od takrat naprej se na vprašanja in pozive k vračilu denarja Flymeridianair ni več odzval. Tudi na naša pisna vprašanja in telefonske klice se v podjetju niso odzvali. Izkazalo pa se je, da ne gre pa zgolj za problem slovenskih potrošnikov. Sodeč po pisanju številnih potrošnikov na različnih spletnih forumih so brez vozovnic in denarja ostali potrošniki v številnih drugih evropskih državah.

V Nemčiji stekel sodni postopek

Kot so nam povedali na Evropskem potrošniškem centru (EPC), se je v zvezi s sporno poslovno prakso podjetja Flymeridianair nanje obrnilo več slovenskih potrošnikov, ki so ostali tako brez denarja kot tudi brez letalskih vozovnic. Dodali so tudi, da v Nemčiji na sodišču teče spor med posrednikom in letalsko družbo Highfly. "Meridianair trdi, da je Highfly to kupnino zadržal in je zato ne more povrniti potrošnikom. Highfly pa trdi, da sploh nikoli ni bil v pogodbenem razmerju z Airmeridianair in da ni nikoli prejel tega denarja," je povedala Tadeja Žefran z EPC. Postopek na sodišču se je začel jeseni 2016. Na EPC opeharjenim kupcem vozovnic svetujejo, naj izpolnijo obrazec za začetek Evropskega postopka v sporih majhne vrednosti ali Evropski plačilni nalog. "Je pa problem pri evropskem plačilnem nalogu; če namreč tožena stranka poda ugovor, se postopek nadaljuje pred rednimi sodišči po pravilih nacionalnega prava," dodaja Žefranova. Vsekakor bo, če bo sodišče v aktualnem sporu odločilo v prid nemškim potrošnikom, to dober znak tudi za več deset slovenskih kupcev letalskih vozovnic.