Foto:
Foto:

Ljubljana je letos dobila naziv Zelene prestolnice Evrope, za katerega se borijo številna mesta. Gre za nagrado, ki pomeni največ, je prepričan ljubljanski župan Zoran Janković. Še posebej ga veseli dejstvo, da je Ljubljana še vedno edino mesto, ki ga je Evropska komisija pred dvema letoma pohvalila, da je v najkrajšem času naredila največ sprememb v pravo smer. Ena od teh je po mnenju Jankoviće tudi "car sharing", v okviru katerega bo uporabnikom v prvem letu najprej na voljo 50 vozil, vendar jih bodo po županovih zagotovilih dodali toliko, kolikor jih bo potrebnih. Želja občine je namreč poskrbeti za zrak v Ljubljani, z novim sistemom pa je Ljubljana po Jankovićevih besedah storila nov korak naprej pri reševanju planeta. Zbrane je na predstavitvi projekta nagovoril tudi minister za javno upravo Boris Koprivnikar, ki je poudaril, da živimo v eni najlepših držav na svetu, kjer imamo enega najlažjih dostopov do javnih dobrin. Dodal je, da vsak dan iščemo nove možnosti in inovativne rešitve, kako lahko en drugemu polepšamo dan, s tem modelom pa tudi svetu dokazujemo, da znamo biti inovativni, zeleni in s tem referenčna država.

50 vozil modre barve, modelov BMW i3, Smart ED in Renault ZOE

Sistem Avant2go bo uporabnikom v Ljubljani na voljo od 1. julija, po načelih trajnostnega sobivanja pa so ga razvili v podjetju Avantcar ob podpori družbe Comtrade. V prvem letu bo v uporabi 50 vozil modre barve, modelov BMW i3, Smart ED in Renault ZOE, s čimer bo prestolnica postopoma razbremenjena za 500 do 1000 vozil. Največ postajališč bo sprva pred ljubljanskim BTC, prav tako bo ena izmed postaj v ljubljanskem tehnološkem parku. Celotna mobilnost bo potekala brez škodljivih izpustov in v celoti preko aplikacije na pametnem telefonu (od rezervacije do plačila). Prednost car sharinga na občini vidijo tudi v tem, da so v storitev že vključeni registracija, zavarovanje, gorivo, vzdrževanje in vinjeta. Z vsakim kilometrom, ki ga bodo uporabniki prevozili s temi vozili, bodo lahko prihranili do 100.000 gramov ogljikovega dioksida. Avant2Go sicer uporabnikom omogoča uporabo vozil kadarkoli in za poljubne opravke znotraj dneva, pri čemer za vozilo plačajo le takrat, ko ga imajo v uporabi. Uporabljali ga bodo lahko tudi zunaj Ljubljane, cena pa bo odvisna od prevožene razdalje in časa uporabe.

Foto: Žiga Intihar