Foto:
Foto:

Naš gledalec Marko Košnik je za telefonski naročniški paket Bob pri podjetju A1 štiri mesece preko bančnega trajnika plačeval 10 evrov. Nato se je junija letos odločil zamenjati operaterja in pogodbo prekinil. Oktobra je gledalec opazil, da mu podjetje A1, kljub prekinitvi naročniškega razmerja, mesečno še vedno odteguje 10 evrov. “Takoj sem jim napisal elektronsko sporočilo in navedel , da je to neupravičeno trganje sredstev. Ker je uradni naslov BOBa A1, šel sem v njihovo trgovino, kjer pa so mi povedali, da mi ne morejo pomagat, medtem pa sem na banki izvedel, da banka s trajnikom nima nič," nam je povedal Marko Košnik.

Trajnik mora prekiniti podjetje

Na Združenju bank Slovenije so nam pojasnili , da banka oziroma ponudnik plačilnih storitev na dan izvršitve direktne bremenitve nima vpogleda v veljavnost osnovnega pogodbenega razmerja oziroma soglasja za direktno bremenitev sepa, zato zadeve ne more preveriti. "Za to je dejansko odgovoren prejemnik plačila, ki bi moral v tem primeru, ko je bila dejansko prekinjena pogodba, ustrezno posodobiti tudi interne evidence o soglasjih za sepa direktne bremenitve," je pojasnil Borut Tomažič iz Združenja bank Slovenije. Ker podjetje A1 tega ni storilo, je banka našemu gledalcu kar tri mesece neupravičeno odtegovala 10 evrov na mesec.

A1: Uporabniki morajo izpolniti zahtevek za prekinitev trajnika

Kljub temu, da je naš gledalec podjetje A1 na neupravičene mesečne odtegljaje opozoril že konec septembra so mu 30 evrov povrnili šele po posredovanju našega uredništva, skoraj tri tedne kasneje. Predstavnica podjetja A1, Nina Gljuk nam je pojasnila: »V konkretnem primeru BOB uporabnika, ki se je obrnil na vas je prišlo do redke sistemske napake. Našim strankam, ki storitve plačujejo prek trajnika pa svetujemo, da ob prekinitvi pogodbenega razmerja izpolnijo tudi zahtevek za ukinitev soglasja za direktno obremenitev sepa.« Zahtevek dobite na njihovi spletni strani www.bob.si med pogoji in dokumeti, lahko ga zahtevate tudi v vseh poslovalnicah A1.

Bodite pozorni na obvestila podjetja s katerim imate sklenjeno pogodbo o plačevanju prek trajnika

Na Zvezi potrošnikov pa gledalcem svetujejo naj bodo pozorni na obvestila podjetja, s katerim imajo sklenjeno pogodbo o plačevanju preko trajnika. »Podjetje jih mora obvestiti 14 dni pred izvedbo plačila o višini zneska in datumu direktne bremenitve. V kolikor se potrošnik z zneskom ne strinja mora ugovarjati najkasneje en dan preden se plačilo izvede in na ta način to plačilo prepreči,« je povedala Jasmina Bevc z Zveze potrošnikov Slovenije. Če se z direktno bremenitvijo ne strinjate po izvedene plačilu, imate pravico, da od podjetja, ki vam je neupravičeno odtegnilo denar, zahtevate povračilo celotnega zneska. V primeru odobrenega plačila, s katerim se ne strinjate, je rok za zahtevek vračila denarja osem tednov po izvedbi bremenitve, če pa za izvedbo plačila niste dali soglasja ali pa je bila transakcija izvedena nepravilno, morate vračilo zahtevati v roku 13 mesecev po dnevu odtegljaja.