Megla je bila vzrok za doslej najmočnejše verižno trčenje na slovenskih avtocestah konec januarja 2016 pri Senožečah. Foto: Radio Koper
Megla je bila vzrok za doslej najmočnejše verižno trčenje na slovenskih avtocestah konec januarja 2016 pri Senožečah. Foto: Radio Koper

Spremenjen zakon o cestah je upravljalcem prinesel možnost, da lahko poskusno uvajajo drugačne prometne ureditve. Dars bo tako v prihodnjih dneh začel z nameščanjem smernikov na odseku med Senožečami in Razdrtim, ki bodo opozarjali na zmanjšano vidljivost zaradi goste megle in na prisotnost močne burje z nevarnimi sunki, je pojasnila z Darsa:

»Smerniki bodo rdeče barve in se bodo vključili v primeru goste megle ali ob močni burji. Pričvrščeni bodo na levo in desno stran smernega vozišča, na obeh ograjah, v obeh smereh.«

Sistem deluje na osnovi podatkov, ki jih dobijo z vremenskih postaj. Tem pa bodo na odseku dodali še dve novi. Vključili pa jih bodo tudi v primeru nasproti vozečega vozila ali nenadnega poslabšanja vozišča zaradi poledice.

Na Darsu upajo, da bo poskusno uvajanje nove označitve postreglo z dobrimi rezultati in da bodo ta sistem lahko uvedli tudi na drugih odsekih. Spremenljivo signalizacijo pa Dars načrtuje tudi na odseku od Lukovice do Divače, namestili bodo več videonadzornih kamer, vremenskih postaj in sistemov za detekcijo prometa.

Vesna Potočar Godnič