V Dekanih, kjer bo na plano pokukal zadnji predor na trasi drugega tira, je vse pripravljeno za začetek del. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle
V Dekanih, kjer bo na plano pokukal zadnji predor na trasi drugega tira, je vse pripravljeno za začetek del. Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle

Kolektor CPG lahko zasede vseh 14 napadnih mest, ključnih točk na gradbišču od Divače do Dekanov, pravi direktor Kristjan Mugerli: "Sama dinamika je povezana z logistiko. Strojev je res veliko. V letošnjem letu se bo gradnja šele razplamtela. Špica pa bo v letu 2022 in 2023."

Pričakovana neznanka ostajajo jame, na katere bodo naleteli na kraškem delu. "Če cev jamo oplazi, ni velika težava. Če pa pride direktno na jamo, jo moraš premostiti. To ti vzame čas, ki ga moraš nadoknaditi. Realno pričakovanje je, da bomo napredovali štiri metre na dan," ocenjuje Mugerli.

Posledice gradnje predorov bodo krajani občutili tam, kjer se trasa najbolj približa hišam. Del jih je že vključen v monitoring. Lokalna skupnost je naročniku poslala dodaten seznam, pravi svetovalec koprskega župana, Danijel Božič: "Zbrali smo prijave ljudi, ki želijo biti vključeni v monitoring. Po dokumentaciji je vplivni pas le 50 metrov. A ko miniraš, veš, da vpliv in tresenje ne moreta biti omejena le na ta pas. Čakamo odgovor, kaj bodo upoštevali."

Kolektor je posel dobil s turškima gradbincema, njihovo vodstvo bo danes tudi v Dekanih. Za večino turških delavcev pridobivanje delovnih dovoljenj še poteka.

Ob današnjem simboličnem začetku gradnje drugega tira med Divačo in Koprom na Radiu Koper začenjamo novo rubriko Prvi na drugem tiru. Vsak teden bomo ob sredah predstavili en pogled na ta infrastrukturni projekt, ki bo tako ali drugače zaznamoval življenje prebivalcev ob progi, kjer bo do leta 2025 gradbišče. Kaj skrbi krajane od Divače do Dekanov, ali se drugi tir gradi za Luko Koper, kakšen je monitoring rastlin in živali ob gradbišču, kdo izvaja finančni in gradbeni nadzor? Odgovore boste slišali ob sredah ob 13.30. Gost prve je Marko Žitnik, izvršni direktor gradbenega sektorja pri naročniku del, podjetju 2TDK. Vas zanima, zakaj se pri novem tiru omenjata dve dolžini, 27 kilometrov in 37 kilometrov, in zakaj je drugi tir od Divače do Kopra in ne od Kopra do Divače? Kliknite na posnetek in poslušajte!