V Sloveniji trenutno primanjkuje 3000 gostinsko-turističnih delavcev. Foto: Pixabay
V Sloveniji trenutno primanjkuje 3000 gostinsko-turističnih delavcev. Foto: Pixabay

Kot pravijo, so bili njihovi predlogi pri številnih ukrepih interventne zakonodaje preslišani in prezrti. Kvalificirani delavci zdaj bežijo v druge storitvene dejavnosti, kjer, denimo, nošenje mask ni obvezno in kjer ne delajo po 10 ur.

Težki pogoji dela, delavci, ki morajo biti na razpolago delodajalcem vse dni v tednu, nizke plače, brez prostega časa za družino ... To je le nekaj razlogov, zaradi katerih kvalificirani delavci bežijo iz gostinske in turistične dejavnosti, kjer primanjkuje vsaj 3000 delavcev, je izpostavila generalna sekretarka Sindikata delavcev gostinstva in turizma Slovenije, Breda Črnčec, ki dodaja, da za tako stanje ni kriva zgolj epidemija: "In to je pomembno, da je pred nami poletna sezona, ko nam primanjkuje ta kader in če ga ne bomo plačali, teh delavcev ne bomo imeli. Upad je tudi v šolah. Stanje je alarmantno."

Na tako stanje opozarja tudi dolgoletna delavka v gostinstvu in turizmu, ki nam je povedala: "Delavca, ki gre v pokoj, se ne nadomesti. To je lahko tudi po osem ljudi. Delo se razporedi na ostale."

Tudi v strežbi je trenutno največ študentov in tujih delavcev, kar se je že lani izkazalo kot velik minus za turizem. Prevladovali so predvsem slovenski gostje, ki so se nad delavci, ki ne govorijo in razumejo slovensko, pritoževali. Največji primanjkljaji so v kuhinji, strežbi, na recepcijah. Sekretarka Sindikata delavcev gostinstva in turizma na Primorskem, Irena Jaklič Valenti: "Trenutno še iščejo nujne kadre za sezono. Prevladuje prekarno delo, reaktivacija upokojenih kadrov in outsorcing prakse. Obstaja velik riziko, da bo treba prilagoditi delovne procese in da večji sistemi posameznih lokacij ne bodo mogli odpreti, ker ne bodo zagotavljali zadostnega števila kadrov."

V sindikatu so še opozorili, da so nekateri ukrepi kljub preklicu epidemije ostali in jih ocenjujejo kot neživljenjske, da je plačni sistem zastarel in da je skrajni čas, da bi se postavil nov, ki bi končno postavil realno ceno delu v gostinstvu in turizmu, saj so delavci ključni steber uspešnega turizma.