Trenutno se predvaja:
2. februar 2017 ob 15:29Novice

Drugi tir bi lahko stal skoraj 600 milijonov manj

Skupina gradbenikov je izračunala, da bi nas drugi tir stal 683 milijonov, Avtorji prvotne študije naj bi predvsem previsoko vrednotili tveganja.
Prvo zasedanje Sveta za civilni nadzor projekta 2. tir. Foto: Luka Koper
Prvo zasedanje Sveta za civilni nadzor projekta 2. tir. Foto: Luka Koper

Na to, da je 1,4 milijarde evrov pretirana cena za gradnjo drugega tira med Koprom in Divačo, nekateri strokovnjaki opozarjajo že dolgo. Zdaj je skupina gradbenikov izračunala, da bi nas drugi tir stal 683 milijonov, kar je približno 40 odstotkov manj. Sinoči so člani sveta za civilni nadzor projekta spet opozorili, da se vlada projekta loteva nestrokovno, nima potrjenega niti naložbenega programa, zaradi česar naj bi bilo gradbeno dovoljenje za drugi tir izdano nezakonito.

Skupina gradbenikov je preverila izsledke revizije, ki jo je pripravilo italijansko podjetje. Največ odstopanj je pri predorih, je pojasnil Ivan Rus in dodal: "Drugi del razlike je bil pri tveganjih. Ugotovili smo, da so ta tveganja zelo močno upoštevali že projektanti, potem pa je inženir DRI naknadno še nekaj dodal. Ta dodatek je v bistvu tisto, kar je investicijo dvignilo v nenormalne dimenzije."

Kolikšna bi bila torej realna cena? Ekonomist Jože P. Damjan ocenjuje: »Če bi drugi tir gradili po standardih stroke, se pravi z njihovim načinom načrtovanja, bi bilo mogoče drugi tir zgraditi za bistveno manj, se pravi za približno 683 milijonov. To je bistveno ceneje od 1,4 milijarde evrov«
Stroka je prepričana, da bi veljalo zgraditi nastavke za dvotirno progo, ki bi jo lahko dokončali kasneje. Minister Peter Gašperšič, upoštevajoč italijansko revizijo, ocenjuje, da bi gradnja stala nekaj manj kot milijardo. Jože P. Damjan spet poudarja, da bi bilo tir najceneje graditi z javnim denarjem in da finančna konstrukcija še vedno ni narejena, sodelovanje Madžarov pa tako, kot si ga zamišlja vlada, ni mogoče.

Ni jasno, kako je z naložbenim programom. Ta bi moral biti potrjen pred izdajo gradbenega dovoljenja, a je minister Gašperšič ubral nasprotno pot, zato naj bi bilo to dovoljenje pravzaprav nezakonito izdano. Na ministrstvo nam na vprašanje, ali to drži, še niso odgovorili. Prav tako ne, kdaj bo vlada potrjevala naložbeni elaborat, kar naj bi se sicer po ministrovih napovedih zgodilo do konca januarja. V naslednjih dneh pa poteče rok, do katerega naj bi minister oddal vlogo za evropski denar.

Prispevek Nataše Ugrin Tomšič:


Zadnji prispevki