Nataša Pirc Musar je svojega tekmeca na predsedniških volitvah Anžeta Logarja premagala za skoraj osem odstotnih točk. Več glasov so ji volivci namenili v šestih izmed osmih volilnih enot. Foto: BoBo
Nataša Pirc Musar je svojega tekmeca na predsedniških volitvah Anžeta Logarja premagala za skoraj osem odstotnih točk. Več glasov so ji volivci namenili v šestih izmed osmih volilnih enot. Foto: BoBo

Najprej o volilni udeležbi, ki je bila sicer boljša kot v prvem krogu in tudi precej višja kot na zadnjih dveh predsedniških volitvah, a še vedno relativno nizka. Na volišča je odšla približno polovica volilnih upravičencev. Zakaj? Za Slovenijo je še vedno značilna zelo negativna podoba politike, k čemur največ prispevajo prav politiki sami, razdeljenost v družbi pa je še vedno velika. To sicer velja tudi za druge države, a je ta delitev pri nas še posebej izrazita. K temu, kot rečeno, največ prispeva politični primitivizem in pa 'antijanša sentiment', glasovanje proti ključni figuri desnice, ki ga spremljamo vse od leta 2008.

Janša je pravzaprav najboljše vezivo za stranke na levem političnem polu, ki v vseh teh letih ne najdejo močne osebnosti in tudi ne skupne vsebine, razen te, da želijo premagati vodjo desnice. Anže Logar je sicer dokazal, tudi na našem radiu, da lahko tudi predstavnik desne politične opcije nastopa umirjeno, argumentirano, brez žalitev, brez sovražnega govora. S tem je požel veliko stopnjo zaupanja, očitno ne samo med volivci SDS, saj je prejel več glasov kot v prvem krogu in veliko več kot jih je prejela njegova stranka na zadnjih dveh parlamentarnih volitvah (Logar je prejel skoraj 410.000 glasov, SDS leta 2022 279.000 glasov, leta 2018 pa 222.000).

Oba kandidata sta v kampanji, ki si jo bomo zapomnili tudi po rekordnem številu soočenj, nastopala umirjeno, Logar je stavil na zadržanost, na izmikanje direktnim odgovorom, na oddaljevanje od njegove stranke. Nataša Pirc Musar, ki se je branila zlasti pred očitki o poslovanju moževih podjetij in o njenem odvetniškem delu, pa je zlasti v drugem krogu volilce večkrat spomnila na vladanje Janše in stranke SDS v času epidemije in s tem iskala naklonjenost tistih, ki ne želijo njegovega sodelavca v predsedniški palači.

Kako bo Logar vnovčil svoj politični kapital - ta je, to je zdaj jasno, zelo velik, še ne vemo. A njegova kampanja bi morala tistim v njegovi stranki, ki v državnem zboru, pred kamerami in prek socialnih omrežij žalijo, zmerjajo, se drugim posmehujejo, dati vedeti, da se lahko z umirjeno in konstruktivno retoriko doseže več. Bodo Janez, Aleš, Branko, Alenka, Jelka, Žan in drugi to razumeli? Verjetno ne.