
Ekonomista Igor Masten in Aleš Groznik sta izračunala, da bi slovensko gospodarstvo v 30 letih izgubilo do tri milijarde evrov, če drugi tir ne bo zgrajen do konca 2026. Trenutna časovnica pa, menita, je na meji izvedljivega. Dvomov v lokalni skupnosti glede potrebnosti novega tira ni, so pa kritike, ker dvotirne proge ne bodo gradili hkrati.
Prepričanih ni bilo potrebno prepričevati, zakaj je drugi tir potreben. Predsednik Primorske gospodarske zbornice in direktor podjetja Titus Tadej Gosak: "Marsikatero investicijo omejujemo ali se z lastniku pogovarjamo o drugih opcijah, ki niso vezane na te regije, tudi zaradi omejitev." Večji del proge bo leta 2026, ko bo zgrajena, potekal po Mestni občina Koper. Njen župan Aleš Bržan je bil kritičen do časovnice oziroma uresničitve vladnega sklepa o dvotirnosti: "Začrtana časovnica je v redu, da pelje naprej. A se z njo ne moremo strinjati, predvsem glede dvotirnosti."
V projektnem podjetju 2TDK ponavljajo: delamo to, kar danes piše v gradbenem dovoljenju. Torej en tir od Kopra proti Divači. Za dvotirnost bo potreben nov prostorski načrt. Georgi Bangiev z direktorata za prostor na ministrstvu za okolje in prostor pravi, da bi ga lahko sprejeli do leta 2023: "Pristopili smo k spremembi prostorske zakonodaje, da bi skrajšali za eno leto."
"Skoraj dve tretjini bosta že zdaj narejeni za dvotirnost, tisto tretjino bomo v nadaljevanju dodali in bo urejeno", je zagotovil državni sekretar infrastrukturnega ministrstva Aleš Mihelič.
Daniel Božič, ki vodi županovo komisijo za drugi tir je apeliral: "Imejte malo usmiljenja do ljudi, do prostora, malo spoštovanja, in da se ne govori o dvotirnosti zaradi nadutosti, ampak, da se reši probleme živih ljudi, ki v tem prostoru živijo."
Glede izbora izvajalcev za gradnjo pa nič novega: 2TDK naj bi kmalu priznal sposobnost šestim ali sedmi gradbincem oziroma konzorcijem, ki bodo nato povedali, za kakšno ceno ga bi gradili.
Tjaša Škamperle