
Že lansko jesen se je Mlinotest soočil z izrazitim skokom cen surovin, dodaten pospešek je prinesla vojna v Ukrajini, je povedal predsednik uprave Danilo Kobal. Pšenica in koruza sta se podražili za 80 odstotkov, durum zdrob za 100. Vse to jih je prisililo v podražitve izdelkov, nove se obetajo po žetvi. "Niti približno nismo cen surovin, energije, embalaže, da ne govorim o stroških dela, prevozov, prenesli v končno ceno izdelkov. Iščemo notranje rezerve, dvigamo produktivnost, tudi stroškovno učinkovitost. Smo kar uspešni."
Druga težava je pomanjkanje pšenice. "Mlini v srednji Evropi gremo v novo žetev brez zalog pšenice. Zagotovili smo si dovolj pšenice do nove žetve. Ker po takih cenah nihče ni želel kupovati. Zdaj bo lov, res borba sploh dobiti surovino za naslednje tri mesece. Tu se bomo hudo udarili predvsem z mlini iz Italije."
Ob tem pa so ponosni, da so v zadnjih letih odkupili največ slovenske pšenice za lastno uporabo. "To je sad gradnje zaupanja s kmetijskimi podjetji iz vzhodne Slovenije. Prepričan sem, da bomo tudi letos našli skupni jezik, da bo ta slovenska pšenica končala v naših silosih in da bomo pokrili to luknjo, ki se nam obeta v začetku julija."
Nadaljujejo pa z naložbenim ciklom, v letu in pol bodo za investicije namenili dobrih 12 milijonov evrov. Tudi naložbe v prenovo tovarne testenin, v nov mlin, v digitalizacijo proizvodnje in procesov ter v novo skladišče zamrznjenih pekarskih izdelkov bodo pripomogle k boljši konkurenčnosti podjetja, pravi Kobal. Po dveletnem padcu izvoz zamrznjenih pekarskih izdelkov znova raste, v kratkem naj bi poleg že obstoječih evropskih trgov izvažali še v Litvo, Romunijo in Poljsko.
Mlinotest je sicer najbolj prepoznaven po testeninah, zato v soboto pripravlja že tretji slovenski festival testenin, s katerim želijo širiti zavest o kvalitetnem in odgovornem prehranjevanju.