Foto: Mariša Bizjak
Foto: Mariša Bizjak

Kot smo poročali, so pod okriljem organizacije Alpe Adria Green tik pred novim letom na bovško občino oddali 353 podpisov z zahtevo za ustavitev postopka za najem letališča in javno razpravo glede režima obratovanja in hrupa. Novo pogodbo z dosedanjim upravljavcem so sicer na občini že podpisali, saj se je prejšnja iztekla konec leta. Župan Občine Bovec Valter Mlekuž je bil po sestanku zadovoljen: "Strinjam se, da bi to lahko naredili že prej, a prejšnja pogodba je potekla konec leta. Če ne bi podpisal pogodbe za upravljanje letališča, bi brez upravljavca poteklo dovoljenje za obratovanje in bi se letališče zaprlo. Glede na to, da je bilo letališče financirano iz evropskih sredstev, da je na to vezan tudi dom za zaščito in reševanje, si tega nismo mogli privoščiti. Vesel sem, da smo dobili določene odgovore, nihče ni proti letališču, vendar bomo sprejeli določen režim obratovanja, ki ga bomo predstavili na naslednji občinski seji, predstavniki civilne iniciative so dobili tudi pogodbo, ki jo bodo pregledali."

Družba Aviofun je letališče, dograjeno z evropskimi sredstvi, po štirih desetletjih upravljanja domačega ljubiteljskega aerokluba prevzela pred petimi leti. Nihče ni proti letališču, a prilagoditi bo treba režim, so se vsi strinjali po včerajšnjem sestanku. "Dobili smo veliko informacij. Veseli nas, da so pripravljeni na to, da se obratovanje ureja tako, da se zmanjša hrup, saj je bila tudi glavna zahteva civilne iniciative, da se razjasni, kako bo z režimom na letališču v prihodnje. V preteklosti je bilo kar veliko pritožb v kraju, da se je letelo blizu naselja, ob neprimernih urah, na neprimerne načine. Zdaj je pogodba dejstvo, ampak še vedno vidimo možnost, da se javna obravnava opravi in da so vsi, ki so zainteresirani, vključeni v odločanje o tem," je po sestanku povedal eden od podpisnikov Jernej Stritih in dodal, da bodo pogodbo skrbno pregledali. Mlekuž zagotavlja, da so v njej vse varovalke: "Pogodba je za nedoločen čas z odpovednim rokom šest mesecev brez vsakršne napovedi, v njej so ukrepi, da mora vsako leto pred začetkom obratovanja občinski svet potrditi režim, urnik in vse, kar se na letališče nanaša. Žal bodo odpadle nekatere prireditve, denimo zelo znana Red Bull, ampak to smo bili odločni, da tega ne bo več v Bovcu."

O režimu letališča na občinski seji prihodnji teden

Spomladi naj bi poslovni partner in solastnik podjetja Aviofun Ivan Kralj začel tudi z gradnjo hotela na letališču s 140 ležišči. Zaradi podražitev v gradbeništvu so šli v spremembo projekta, zato se je začetek gradnje zamaknil. Prav zaradi gostov in domačinov so že sami razmišljali o prilagoditvi režima letališča, ki obratuje od aprila do konca oktobra. Predloge bo direktor Aviofuna Damijan Cehner predstavil na seji občinskega sveta prihodnji teden. Omejili bodo nižinske skoke s padali, šolanja v krogu nizkega letenja, regulirali prilete in odlete, da bo čim manj zadrževanja nad naselji, urnik bo od 9. ure zjutraj do sončnega zahoda. "S podpisom nove pogodbe nam je omogočeno, da postavimo nove pogoje in pravila, na kakšen način, kdo in kdaj bo lahko uporabljal to letališče oz. s kakšnimi zrakoplovi. S prejšnjo pogodbo nismo imeli veliko možnosti posegati v to in letališče je bilo na razpolago vsakomur, tudi na primer takim, ki ne izpolnjujejo tehničnih standardov denimo po decibelih. Nikomur nismo mogli preprečiti prihoda na letališče," je pojasnil. Za letno najemnino bodo morali odšteti več kot 50.000 evrov, še 80.000 pa znašajo obratovalni stroški. "Če bomo ugotovili, da zadeva ne bo šla oz. ne bo sodelovanja s krajem, se bomo sami umaknili," je še dodal. Po njegovih podatkih so sicer lani samo s padalskimi gosti v Bovcu ustvarili 12.600 nočitev.