Foto: BoBo
Foto: BoBo

Protivetrno ograjo bi postavili od Razdrtega do Ajdovščine. Večinoma bi bila urejena le na desni strani, gledano v smeri Ajdovščine. Na viaduktih čez Rebrnice in pri strelišču Mlake bi bila obojestranska. Njena višina bi variirala med tremi in štirimi metri, pojasnjuje član uprave Darsa, Boštjan Rigler: ʺS pretočnostjo naj ne bi bilo več težav, razen ob res orkanski burji. Pretočnost se bistveno izboljša za vse kategorije, kar je za nas bistvenega pomena.ʺ

Naložba je pomembna za celotno regijo, saj čez Vipavsko dolino tečejo tokovi tudi v Posočje, pravi Marko Rondič, direktor območne obrtno-podjetniške zbornice Ajdovščina: ʺPodjetja delujejo po principu 'just in time'. To pomeni, da morajo imeti materiale in izdelke dostavljene na minuto natančno. Bog ne daj, da bi se zavleklo za kakšno uro, kaj šele dan, ker sledijo pogodbene kazni. Če želimo naprej razvijati gospodarstvo, si takšnih zastojev, kot so se dogajali v preteklosti, ne moremo privoščiti.ʺ

Gospodarstvo ograjo podpira, dodaja Rondič, pomisleke pa ima vipavski župan Goran Kodelja, ki meni, da bi ovirala veduto doline in bi zato trpel turizem. Rigler pojasnjuje, da je Dars dolžan zaščito postaviti na podlagi uredbe o lokacijskem načrtu in da od prve pobude za njeno postavitev pred 14 leti ni bilo pomislekov: ʺVsaka preureditev ograje bi šla na račun učinkovitosti, kar potem postavlja pod vprašaj upravičenost projekta.ʺ

In kakšno je stališče ministra za infrastrukturo, Jerneja Vrtovca? ʺPotrebno je zagotovitvi varnost na hitri cesti in tudi nemoteno delovanje gospodarstva. Treba bi bilo misliti tudi na to, da ne kvari pogleda na Vipavsko dolino. Upoštevati oboje hkrati pa je zelo težko.ʺ

Projektant je ograjo prilagodil v čim večji možni meri, dodaja Rigler, ki še meni, da Kodeljevi pomisleki ne zaustavljajo projekta.