Septembra je po več kot desetletju premora ponovno zaživela železniška povezava med Ljubljano in Trstom, ki je rdeča nit mednarodnega projekta Crossmoby Interreg Slovenija - Italija Foto: Facebook
Septembra je po več kot desetletju premora ponovno zaživela železniška povezava med Ljubljano in Trstom, ki je rdeča nit mednarodnega projekta Crossmoby Interreg Slovenija - Italija Foto: Facebook

Vlak, ki se ga je že prijelo ime Crossmoby, je začel voziti po koncu turistične sezone, do konca leta pa pričakujejo že 10-tisočega potnika, pojasnjuje pomočnik direktorja Potniškega prometa pri Slovenskih železnicah : "Število potnikov niha od 15 pa tudi 250 na dan, v decembru pa beležimo znatno povečanje. Tako smo prejšnjo soboto imeli povsem poln vlak s turisti iz Trsta v smeri Slovenije. Prav tako pa se v vedno večji meri vozijo tudi obiskovalci v smeri Trsta, in to ne samo iz Ljubljane, ampak iz celotne regije."

Da železniška povezava beleži zavidljive rezultate, se je strinjala tudi Elisa Nannetti iz deželnega oddelka družbe Trenitalia. Kot je povedala, so morali pred začetkom te mednarodne železniške povezave prilagoditi vlake, a izzivov se veselijo tudi v prihodnje.

Vlak poleg krajev ob progi povezuje tudi njihovo turistično ponudbo. To so prepoznali v Parku Škocjanske jame, saj je železnica po besedah direktorja Stojana Ščuke od nekdaj pomembna za te kraje: "Po drugi strani pa vidim neko povezavo tudi v tem, da ko se nekdo pelje tukaj, da je to potovanje užitek. To pomeni, da ko greš z vlakom, lahko stopiš dol, si ogledaš eno tako svetovno znamenitost, kot je naša, ali pa kot so tudi na italijanski strani povedali, enako če greš mimo Ogleja ali Palmanove, ki sta ravno tako vpisana na seznam svetovne dediščine."

Železniška povezava Ljubljana - Trst - Videm je le prva od aktivnosti triletnega projekta Crossmoby Interreg Slovenija-Italija. Vrednost celotnega projekta je štiri milijone evrov, vanj je vključenih osem partnerjev, od tega je polovica slovenskih.

Za trajnostno naravnano obiskovanje znamenitosti, ki ležijo nedaleč od železniške povezave, si prizadeva tudi Občina Divača. Ta je v primeru Škocjanskih jam poskrbela za brezplačni avtobusni prevoz med železniško postajo Divača in parkom. V prihodnje pa si bodo lahko obiskovalci izposodili tudi električna kolesa.

Mateja Rolih Maglica