Skiroji spadajo med posebna prevozna sredstva, ki se lahko gibajo na pločnikih, poteh za pešce in kolesarje ter na območjih umirjenega prometa, vendar ne hitreje kot se lahko giblje človek. Isti predpis sicer veleva, da če napravo poganja motor, je njena uporaba prepovedana. Področje naj bi letos uredila novela zakona, ki je v pripravi. Foto:BoBo Foto:
Skiroji spadajo med posebna prevozna sredstva, ki se lahko gibajo na pločnikih, poteh za pešce in kolesarje ter na območjih umirjenega prometa, vendar ne hitreje kot se lahko giblje človek. Isti predpis sicer veleva, da če napravo poganja motor, je njena uporaba prepovedana. Področje naj bi letos uredila novela zakona, ki je v pripravi. Foto:BoBo Foto:

Električni skiroji se v cestnem prometu smejo uporabljati kot, na primer, rolerji, rolke in njim podobna posebna prevozna sredstva. Uporabniki morajo prilagoditi hitrost upravljanja, ne smejo ovirati ali ogrožati drugih. iz koprske policijske uprave:

"Policisti ukrepajo tudi zoper voznike skirojev. Predvsem z opozarjanjem na neprimerno ravnanje in po določilih, ki niso opredeljena samo za voznike v cestnem prometu, ampak za vse udeležence. To so predvsem izsiljevanja prednosti na prehodu za pešce, neustrezno prečkanje železniških prehodov in neupoštevanje signalizacije. Predvsem je pomembno upoštevanje semaforjev."

S poškodbami zaradi vožnje s skirojem so se na izolskem urgentnem centru že ukvarjali. Navaden skiro najpogosteje povzroči površinske rane, o električnem pa predstojnik Peter Golob:

"Po klančinah, kjer se tudi z običajnim skirojem doseže veliko hitrost, so lahko tudi hude poškodbe. Predvsem v predelu obraza in zgornjih okončin, včasih prsnega koša."

Kolesa električnih skirojev so majhna, dosežene hitrosti pogosto presegajo dovoljene, poleg tega so tudi zelo tihi. Najhujše posledice pusti nenadna zaustavitev.

"Dve hujši poškodbi imam v spominu. Ena je bila obsežna poškodba obraza, obraznih kosti, zob. Tudi vratne hrbtenice. Druga pa je zelo grda poškodba podlahti."

Tudi zaradi možnih pretresov možganov Golob poziva k uporabi čelade in drugih zaščitnih sredstev. To podpira tudi policija in se zavzema za natančno in nedvoumno jasno postavljene predpise. Novelo zakona o pravilih v cestnem prometu pripravlja Ministrstvo za infrastrukturo. Po razpravi o predlogu, ki se je zaključila pred dnevi, je prišlo veliko pripomb. Kljub temu upajo, da bi lahko Državni zbor novelo potrdil še letos.

Mateja Brežan