Pred leti je bil Radovan Štor med prvimi pridelovalci, ki so breskve pripeljali v Fructal. Zaradi pozebe letos takšnih prizorov ni bilo. Foto: Radio Koper/Karin Zorn
Pred leti je bil Radovan Štor med prvimi pridelovalci, ki so breskve pripeljali v Fructal. Zaradi pozebe letos takšnih prizorov ni bilo. Foto: Radio Koper/Karin Zorn

Fructal je vpet v lokalno okolje in ohranja odkup v bližini pridelanega sadja. Letno odkupi pet tisoč ton slovenskega sadja: jabolka, hruške in breskve. Pred osmimi leti so uvedli blagovno znamko Vipavska breskev. Ta vključuje izdelke, pripravljene izključno iz breskev iz Vipavske doline.

Letošnja pozeba je pobrala skoraj celoten pridelek. Zato so bili primorani začasno ukiniti celoten program. Pri proizvodnji hladnega čaja pa so vipavsko zamenjali z mediteransko breskvijo, ki jo uvažajo iz Italije in Španije. Kot pojasnjujejo, so temu ustrezno prilagodili tudi etiketo. Vendar zagotavljajo, da bodo prihodnje leto program obudili. Sicer pa v programu ostaja izdelek, pripravljen izključno iz slovenskih jabolk, hrušk in breskev.

Za slovenske pridelovalce je izjemno pomembno, da imajo dolgoročno zagotovljen odkup. Kljub temu pa je znano, da se prav v Vipavski dolini vse več pridelovalcev breskev odloča za druge kulture, saj so klimatske razmere vse bolj negotove. To pa bi lahko pomenilo, da bi vipavska breskev sčasoma tudi izginila.