Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle
Foto: Radio Koper/Tjaša Škamperle

Prvi pomol je daljši za skoraj 100 metrov, zgradili so ga na 770 jeklenih pilotih, ki so jih zabili v morsko dno. Ob podaljšanem pomolu so uredili nov privez. Zmogljivost kontejnerskega terminala se bo tudi s tem povečala, pravi predsednik Zveze pomorskih agentov, Gracijan Necmeskal, in dodaja, da dveh velikih kontejnerskih ladij hkrati ob njem ne bo mogoče vezati. ʺTo pomeni, da bodo ob pomolu lahko privezali eno veliko ladjo, poleg nje pa še eno ladjo 'fider', torej manjšo kontejnersko ladjo. Kar pa je najbolj pomembno, pridobili bomo dodatne skladiščne površine za kontejnerje.ʺ

Na podaljšku pomola namreč gradijo še skladiščne površine, še bolj ključna pa je nadaljnja pot kontejnerjev proti ciljnim državam – torej železnica in drugi tir. Da je Luka pred leti pridobila soglasje koprske občine za podaljšanje pomola, je morala nekaj ponuditi v zameno: Luka in občina sta sklenili sporazum za omilitev vplivov iz pristanišča. Občanom Luka letno nameni 400 tisoč evrov, da obnovo fasade in oken. Predsednik uprave Luke, Dimitrij Zadel, se je danes krajanom zahvalil za potrpljenje zaradi zabijanja pilotov v dno.

Investicije se v Luki v zadnjih letih kar vrstijo, uprava jih napoveduje tudi za prihodnja leta. ʺKo bodo nove skladiščne površine zgrajene – predvidoma v začetku leta 2022 –, bo kapaciteta terminala poskočila na poldrugi milijon kontejnerskih enot. Sicer pa bomo kapaciteto postopno povečevali, saj bomo dodatne površine fazno predajali namenu,ʺ je dodal Zadel. V prihodnjem letu bosta prispeli tudi novi superpostpanamax dvigali, poleg tega pa bodo predvidoma začeli urejati severni del pomola.

Pred mesecem slovesno odprt nov tretji vhod v pristanišče pa je danes še zaprt. Čakajo namreč, da službe javne uprave poskrbijo za priklop informacijske tehnologije za carinsko službo.