Foto: Radio Koper
Foto: Radio Koper

Kobariškim in tolminskim hop on hop off minibusom, ki julija in avgusta večkrat dnevno vozijo do različnih znamenitosti, se namreč letos prvič pridružujejo še povezave na Bovškem. Za prevoze bo namenjenih okoli 200.000 evrov, večina iz projekta Crossmoby, del bodo prispevale občine.

S hop on hop off avtobusi z možnostjo prevoza koles bo tudi letos mogoče obiskati Nadižo, Breginjski kot, planine pod Krnom, Kolovrat, Drežnico, cerkvico v Javorci in Tolminska korita, na Bovškem so dodali še Mangartsko sedlo, Boko in druge linije, pravi župan Valter Mlekuž: "Videli smo, da vse več turistov prihaja brez avtomobilov, pridejo do Trbiža in potem z avtobusi do sem, odvisni so od teh prevozov, hočejo videti celo dolino. To je super in za letos smo se odločili za Lepeno, slap Virje, Čezsočo, da ni treba skrbeti, kje bo pustil avto."

Kot dodaja direktor Turizma Dolina Soče, Vilijam Kvalič, je javni prevoz temelj zelenega turizma: "Eden glavnih produktov, ki ga uvajamo, je Julijana Trail, konec meseca prihaja še Julijana Bike in vedno več bo ozaveščenih turistov, ki bodo prihajali peš oz. brez lastnega prevoza v dolino in mi jim moramo omogočiti tudi druge rešitve."

Razen za Tolminska korita, do tja je prevoz brezplačen, vsaka vožnja stane dva evra. Župan Občine Tolmin, Uroš Brežan: "In jaz verjamem, da se bodo te stvari nadaljevale, kljub temu, da bo projekt Crossmoby ugasnil, je gotovo izziv prevoz med Tolminom in planino Stador, ki jo večinoma uporabljajo padalci, o tem bomo razmišljali tudi v povezavi s turističnimi prevozi."

Izjemno pomembna je tudi nova čezmejna povezava od Tolmina do Čedada. Avtobus bo julija in avgusta vozil štirikrat dnevno, a po mnenju vodje projekta Crossmoby, Mira Kristana iz Posoškega razvojnega centra, bi to morala postati državna linija: "Breme za občine, če bi morale zagotavljati tudi čezmejne linije, je absolutno preveliko, tukaj mora priti nasproti država z novimi koncesijami."

Na to so pristojno ministrstvo že opozorili.