Čeprav so “nadarjeni dijaki” cenjeni, jim vse srednje šole ne morejo omogočiti udeležbe na izobraževanjih, pripravah in celo na tekmovanjih, ki bi potrdila njihovo nadarjenost.
Prav zato je Ministrstvo za izobraževanje leta 2017 začelo izvajati pilotski projekt “Razvojno središče slovenskih talentov”, skrajšano “Projekt RaST”. Pri tem so izbrali za središče zahodne kohezijske regije ljubljansko Gimnazijo Vič, za središče vzhodne kohezijske regije II. gimnazijo Maribor in za položaj neodvisne raziskovalne ustanove Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani. Projekt podpira vsa področja nadarjenosti in razvoj ključnih kompetenc za vseživljenjsko učenje, tako imenovanih “mehkih veščin”, sofinancirata pa ga Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Pojmovanje nadarjenosti v slovenskem izobraževalnem sistemu in dopolnitev le-tega znotraj projekta RaST je predstavil dr. Marko Ivanišin, koordinator projekta na II. gimnaziji Maribor: “V Sloveniji se pojmujejo kot nadarjeni učenci tisti, ki so bili v osnovni šoli preverjeni in dobijo izkazano potrdilo o nadarjenosti, a v našem projektu smo se tega lotili drugače; za preverjeno nadarjene imamo dijake z dosežki na posameznih področjih, če pa to ni mogoče, pa tudi tiste, ki se redno udejstvujejo v povezanih aktivnostih.”
Kot glavne dosežke projekta RaSt navaja dr. Ivanišin ozaveščanje o pomenu dela z nadarjenimi dijaki, povečanje števila dejavnosti za nadarjene dijake in pritegnitev novega tipa dijakov, t. i. motiviranih dijakov, ki jim nadarjenost morda ni bila potrjena, se pa zelo zanimajo za ponujene aktivnosti. Koordinator projekta pa spodbuja k delu tudi dijake, k prizadevanju za lasten napredek: “Sama nadarjenost ne pomeni veliko, če je ne neguješ, oziroma če se na področju, za katero si nadarjen, ne izobražuješ ali izpopolnjuješ.”
Blaž Režonja, Projekt Euranet Plus - Boljše razumevanje Evrope
Aljaž Mejal, Nataša Rižnar