Foto: EPA
Foto: EPA

Potem ko se je prva skupina približno 40 delavcev v teh dneh že začela izobraževati v tovarni v Gradcu, v Magni nadaljujejo proces zaposlovanja. Tako so na drugem zaposlitvenem dnevu iskali še 40 do 60 delavcev za delo v proizvodnji. Direktor kadrovanja v Magni Styer Horst Ruck je pojasnil: "Za lakirnico bomo potrebovali 30 odstotkov kvalificiranih in približno 70 odstotkov nekvalificiranih delavcev, ki jih bomo izobrazili sami."

Skupno bodo do začetka poskusnega obratovanja v jeseni zaposlili in izobrazili 90 delavcev. Ker se bodo izobraževali v Gradcu, od njih pričakujejo vsaj osnovno znanje nemškega jezika. "Uradni delovni jezik v graški tovarni je nemščina. Zato je za to skupino zahtevan vsaj A2 nivo znanja po evropski jezikovni lestvici."

Ob tem še obljubljajo, da je znanje nemškega jezika obvezno le za prvih 90 zaposlitev. Komunikacija v Hočah bo namreč v celoti potekala v slovenščini.

Sicer pa so v Magni zelo zadovoljni z zanimanjem za njihova delovna mesta. Da je interes res velik, potrjujejo tudi na Zavodu za zaposlovanje. Žarko Markovič: "Že nekaj časa zaznavamo velik interes za delo v Magni Styer, še večji pa je za usposabljanje in kasnejšo zaposlitev v Hočah."

Zaposlitvenega dneva so se poleg brezposelnih udeležili mnogi, ki želijo službo zamenjati. Skoraj vsi so namreč poudarili, da so jim obljubili precej višji zaslužek, kot ga imajo zdaj. Vsi pa so po ogledu tovarne v Gradcu ocenili, da so tudi pogoji za delo v Magni zelo dobri.

V Magni načrtujejo, da bodo začeli v Hočah obratovati na začetku leta 2019. Do takrat pa bodo zaposlili 200 do 300 ljudi, kar naj bi zadostovalo za začetek proizvodnje. Zaposlitveni dnevi se bodo do začetka proizvodnje še vrstili.

V nekaj mesecih naj bi Magna tudi sporočila, ali bodo v Hočah izpeljali tudi drugo fazo izgradnje tovarne. Ta naj bi po napovedih zagotovila dodatnih 1000 zaposlitev. Vse pa je odvisno od naročil. Za zdaj v Gradcu proizvajajo Mercedes G-class, Jaguarja E PACE in BMW-ja serije 5 s hibridnimi in navadnimi motorji z notranjim izgorevanjem. V nekaj mesecih pa bodo začeli tudi proizvodnjo električne različice Jaguarja E PACE.