28. regijski otroški parlament. Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
28. regijski otroški parlament. Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

103 učenci mariborskih in okoliških osnovnih šol so se zbrali na zasedanju 28. regijskega otroškega parlamenta v organizaciji Zveze prijateljev mladine Maribor.

Mladi parlamentarke in parlamentarci, po novem z dveletnim mandatom, so razpravljali o šolstvu in šolskem sistemu.

"Vsak dan bi rad imel športno vzgojo, saj so otroci vedno bolj debeli. Nekateri po vrvi ne spležejo niti metra. Če pa pogledamo celostno: verjetno je marsikateremu otroku v Sloveniji šola breme, mislijo, da so učitelji tečni in podobno. Ampak v Afriki, Indiji in drugod po svetu so otroci veseli, da lahko gredo v šolo in se lahko učijo. Šola v Lenartu in učitelji so dobri, veliko odnesemo od pouka," pravi šestošolec .

Sedmošolka Doroteja Drevenšek pa bi osnovno šolanje skrajšala: "Mislim, da je učenje na osnovni šoli preveč poglobljeno. Nekatere stvari niso več osnovno znanje, temveč so nadgradnja in nekaterega znanja, razen pri specifičnih poklicih, ne bomo potrebovali. Nekaterim učencem določeni predmeti ne gredo od rok, neuspeh pa jim zbija samozavest. Devet let šolanja bi skrajšala. Prej bi se lahko odločili za nadalnjo smer izobraževanja in ne bi rabili devet let poslušati stvari, ki nas ne zanimajo. Moti me tudi, da delajo nekateri učitelji razlike med učenci."

Že želje odraslih državljanov največkrat naletijo na gluha ušesa oblasti, kaj šele otroške želje. A nekatere se uresničijo, pravi Filip Borec:

"Želja se je uresničila, na primer, na naši šoli. Imamo vrata, ki so bližnjica v del šole, a so bila brez razloga zaklenjena. Učenci smo dosegli, da so zdaj odklenjena."

Predvsem pa je otroški parlament šola za življenje, pravi koordinatorica projekta Kornelija Kaurin:

"Otroški parlament je šola za demokracijo. Učijo se strpnega dialoga pa tudi izbrati zastopnike, ki bodo naš glas ponesli dalje."

Po delu v skupinah so se otroški predstavniki ljudstva zbrali na plenarni seji in izvolili predstavnike v nacionalni otroški parlament. Sprejeli pa so tudi sklepe: med drugim si želijo več praktičnega pouka, pristnejših odnosov in spodbujanje samoiniciativnosti na področjih, ki jih zanimajo.