Pred nekaj dnevi se je iztekel rok za oddajo pritožb, pripomb in vstop stranskih udeležencev v postopek pridobivanja Magninega okoljevarstvenega soglasja. V postopek pa je vstopila le Zveza ekoloških gibanj Slovenije.

 Foto: BoBo
Foto: BoBo

Zveza ekoloških gibanj Slovenije je v vlogi za vstop v postopek navedla dva razloga, obratovanje lakirnice in uporabo vode. Kot navajajo jih skrbi, da se bo količina te, ob napovedi, da bo tovarna imela zmogljivost 24 vozil na uro oz. 126.900 vozil letno, občutno povečala. Zato predsednik Karel Lipič od Magne pričakuje: "Da ves ta proces čiščenja nevarnih kemikalij, ki nastajajo, nam razloži do končne faze prečiščenih vod, ki pravzaprav tečejo v kanalizacijski sistem." Dodaja, da odplake ne smejo biti nevarne za podtalnico. Če bo to zagotovljeno, pa Lipič pravi: "Če bo ta problem po vseh standardih uspešno razrešen, ni problem za delovanje Magne dve." Pogovori med Magno in stranskim udeležencem naj bi stekli že avgusta.

Foto: MMC RTV SLO/Fisker
Foto: MMC RTV SLO/Fisker

Da problem, ki ga omenja ZEG, ne bi smel biti sporen, pa je prepričan župan občine Hoče Slivnica Marko Soršak. Kot pojasnjuje, bo namreč pri novih objektih odpadne vode in kemikalij veliko manj kot v primeru lakirnice: "Upam, da ko bo zadeva objasnjena, ne sme biti pomisleka. Glede na to, da je bil prvi objekt tisti potencialno obremenjujoč. Zdaj pa gre za sestavljalnico in karoserirnico, kjer večino odpadnih vod predstavljajo fekalne vode. Torej stranišča, tuši in podobno."

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Po neuradnih podatkih pa naj bi bili v Sloveniji za posel in posledično v preteklosti večkrat prav tako neuradno omenjeno proizvodnjo SUV vozil Fisker prepozni. Za izdelavo tega naj bi se pripravljali v Gradcu. Glede na morebitne nove pogodbe pa si podjetje najverjetneje želi pripraviti podlago za zagon naložbe ob kakšnem drugem poslu: "Zdaj bodo verjetno vse pripravili, da potem dejansko lahko iščejo potencialnega naročnika."

Sicer pa se Magna International poleg korejskega podjetja LG že nekaj časa omenja tudi kot mogoč partner pri proizvodnji električnega vozila podjetja Apple.