Foto: BoBo
Foto: BoBo

Potem ko se je Slovenija novembra lani dokončno izognila vračanju evropskega denarja za gradnjo novega in obnovo starega potniškega terminala na Letališču Edvarda Rusjana Maribor, to še vedno bolj ali manj sameva. Z novim letom je ministrstvo za infrastrukturo upravljavcu letališča, državni družbi DRI, pogodbo podaljšalo še za dve leti, kot pravijo, predvsem zato, da pridobijo čas za iskanje ustrezne rešitve za to mednarodno letališče.

Letališče Edvarda Rusjana Maribor od julija 2019 oziroma od odhoda kitajskih najemnikov upravlja državna družba DRI. Na letališču tovornega prometa ni, lani pa so prepeljali tri tisoč čarterskih in 5 tisoč poslovnih potnikov. Koliko torej državo stane upravljanje mariborskega letališča? Vršilec dolžnosti generalnega direktorja Direktorata za letalski in pomorski promet na infrastrukturnem ministrstvu Srečko Janša o številkah za lani: "Milijon 430 tisoč evrov za obratovanje letališča, od tega je bilo nekaj manj kot 400 tisoč prihodkov."

Na infrastrukturnem ministrstvu so s podaljšanjem pogodbe o upravljanju letališča z DRI pridobili dodaten čas za iskanje dolgoročne rešitve zanj. Srečko Janša: "Uredba o koncesiji je v pripravi, ki naj bi bila sprejeta v naslednjih mesecih, nato bo sledilo javno naročilo za koncesionarja, paralelno pa pripravljamo tudi dolgoročni prostorski načrt za LERM."

Saj brez njega velikega zanimanja za letališče ni mogoče pričakovati. Še ena težava so tudi kitajski lastniki nepremičnin okrog mariborskega letališča, ki državi oporekajo služnostno pravico. Med njimi, oziroma njihovima podjetjema Aerodrom Maribor in Aerodrom nepremičnine ter državo je trenutno odprtih več sodnih sporov. Ker mirne rešitve ni na vidiku, bo usoda mariborskega letališča še nekaj časa negotova.