Mariborsko letališče že dva meseca upravlja Družba za razvoj infrastrukture, ki je v državni lasti. Letališče namreč mora ostati odprto še dve leti, sicer bi se lahko zgodilo, da bi država morala vračati dobrih 10 milijonov evropskih sredstev, s katerimi so zgradili nov terminal na letališču in obnovili starega. A državna DRI ima z ministrstvom pogodbo o upravljanju sklenjeno najdlje do konca naslednjega leta, vmes pa naj bi pristojni poskušali najti dolgoročnejšo rešitev za letališče.

Pogodba o upravljanju mariborskega letališča določa, da ministrstvo za infrastrukturo vsak mesec plača stroške za njegovo obratovanje. Letos predvidoma skupaj 420 tisoč evrov, naslednje leto pa dober milijon evrov. A razlika med obema zneskoma kaže, da je ministrstvo že v prvem mesecu in pol porabilo skoraj polovico predvidenega denarja, s takšnim tempom pa bi bilo treba za letališče do konca naslednjega leta nameniti precej več, kot dober milijon in pol. Kar pa je še vedno precej manj od 10ih milijonov, ki bi jih morali vrniti evropski uniji, če bi letališče zaprli pred novembrom 2021. Da do tega sploh ne bi prišlo, pa je treba najti način za oživitev letališča. Na ministrstvu za infrastrukturo zdaj pojasnjujejo, da preučujejo tri možnosti: iskanje koncesionarja, prodajo letališke infrastrukture ali zaprtje mariborskega letališča. Informacije glede letališča je sicer v zadnjih mesecih preko lobista iskala kuvajtska družba s sedežem v Švici, Agility Logistics. Nazadnje so poizvedovali, kako je s pripravo državnega prostorskega načrta. Ta je, pravijo na ministrstvu, v fazi oblikovanja stališč do pripomb in predlogov, ki lahko traja tudi tri do pet let oziroma več. Če bo letališče vzdržalo tako dolgo umetno ohranjanje pri življenju, pa je drugo vprašanje.

Foto: BoBo
Foto: BoBo