Foto: Pokrajinski muzej Maribor
Foto: Pokrajinski muzej Maribor

Muzejsko trgovino so zasnovali kot kraj dobrega počutja in izvirne ponudbe replik in sodobnih izdelkov z zgodovinskim in geografskim pečatom. Zaščitni znak muzejskih izdelkov pod blagovno znamko Mariborski grad – Maribor Castle je mestni pečatnik iz 14. stoletja

Do trgovine z lastnim znanjem

V Pokrajinskem muzeju Maribor poudarjajo, da nimajo strokovnjakov za marketing in promocijo, trgovino so vzpostavili z lastnim znanjem. Projekt je vodila Nadja Kovše, ki je ponosna, da so znotraj blagovne znamke Mariborski grad razvili različne linije. Navdihnila so jih dela iz različnih zbirk in razstav, ki so jih umestili na izdelke iz papirja, keramike in tekstila (npr. lik generala Maistra, notni zapis Franza Liszta) Linije nosijo različna imena: Romantična zgodovina, Zgodovina je orožje, Tekoča zgodovina, Galopiranje skozi čas, Varuh večnosti in Linija za otroke - vse z ustreznimi angleškimi poimenovanji, s čimer nagovarjajo mednarodne obiskovalce. Nadja Kovše o globalni primerljivosti ponudbe:«Mogoče se zdi ponudba običajna, saj vse te izdelke najdete v evropskih muzejskih trgovinicah. Gre za skodelice, nogavičke, majice, pomembna pa je lastna dodana vrednost, zgodovina in prostor. Ponudbo smo obogatili tudi z gurmanskimi užitki. Z Izobraževalnim centrom Piramida smo ustvarili grajsko čokolado v obliki našega pečatnika. Na to smo zelo ponosni.« Izobraževalni center Piramida je v ponudbo vključen tudi s potico, sicer pa so na voljo različni obrtniški, kulinarični in umetnostni izdelki s Štajerske, Koroške in iz Pomurja.

 Kotiček v praznični muzejski trgovini / Foto: Pokrajinski muzej Maribor
Kotiček v praznični muzejski trgovini / Foto: Pokrajinski muzej Maribor

Ponudba je za vse!

Direktorica Pokrajinskega muzeja Maribor Mirjana KorenNe želimo ustvarjati nekega profita, seveda pa želimo, da nam ljudje z nakupom sporočijo, da jim je to všeč, da želijo odnesti domov spomine na muzej. Poleg tega, da je trgovina namenjena muzejskim obiskovalcem, ki izključno iščejo povezavo med muzejskimi zbirkami in predmeti, želimo Mariborčanom ponuditi prostor, kjer lahko kupijo kakovostne izdelke in lepa darila.« Marže so nizke, poslovni načrt trgovine pa je narejen s toliko rezerve, še pravi Korenova, da bo trgovina dobičkonosna šele čez štiri leta. Umeščena je v razstavni prostor gradu, med oboke s freskami Mateja Sternena, skoznjo se vstopa v muzej. Ko bodo primerno obnovili še vzhodni del gradu, pa bodo obiskovalci - kot je to v navadi drugod - po krožnem ogledu zbirk obisk končali v muzejski trgovini, zdaj jih tja usmerjajo.

Znak blagovne znamke Mariborski grad je pečatnik iz časa okoli leta 1300 / Foto:Pokrajinski muzej Maribor
Znak blagovne znamke Mariborski grad je pečatnik iz časa okoli leta 1300 / Foto:Pokrajinski muzej Maribor

Današnja otvoritev – Po poteh spominov in spominkov

Tako je naslov glasbeno-plesnega programa. Njegov avtor Marko VezovišekUstvaril sem duhovit pregled mariborske zgodovine vse od velikega poka - bomo videli, kaj to je! - do otvoritve trgovine. Na tej poti se nam je prižgalo mnogo lučk oziroma se nam je marsikdaj dobro posvetilo in na tem izročilu temelji tudi koncept te trgovine«, ki je obenem vstopni portal v muzej. In to ne kakršen koli, poudarja Vezovišek:«Tu so shranjeni naši spomini in naša zgodovina in tu spoznavamo kdo smo, od kod prihajamo in kam gremo. Za razliko od večine, ki hodi mimo muzeja in mimo zgodovine, ker je danes naš pogled usmerjen izključno naprej…«

Otvoritveni dogodek bo vodil Jure Ivanušič, nastopili bodo tudi plesalci Plesne izbe Maribor v koreografiji Mojce Kasjak. V času otvoritvene predstave bodo za otroke pripravili varstvo oziroma brezplačno muzejsko delavnico o Pogumnem čevljarčku.